به گزارش بازار مشترک از ایلنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت با حضور در مراسم افتتاح ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ مهم‌ترین هدف این نمایشگاه را توسعه همکاری‌های بین‌المللی کشورهای شرکت کننده دانست و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهی با حضور مهمانانی از ۱۰۰ کشور زمینه شناخت کشورها از یکدیگر و تسهیل زمینه تجارت را مهیا می‌کند.

علی‌آبادی درباره برنامه‌های وزارت‌خانه در حوزه تجارت گفت: وزارت‌خانه سه برنامه اصلی دارد؛ جهت‌دهی به توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی و تمرکز بر محصولات و خدمات دارای فناوری متوسط و پیشرفته و ارزش‌افزوده بالا، توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی با کمک بهره‌گیری حداکثری از دیپلماسی تجاری اقتصادی و حمایت‌های عملی از تحقیق و توسعه در شرکت‌ها در راستای افزایش رقابت‌پذیری بین‌المللی و صادرات این سه برنامه را تشکیل می‌دهند. 

وزیر صمت اظهار کرد: اکنون ایران با وجود تحریم‌ها، یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است؛ بیش از ۱۵۳میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور است که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات غیرنفتی می‌شود.

وی یادآور شد: کشورهای همسایه، آفریقایی و اسلامی و سایر کشورهای دوست در اولویت توسعه روابط هستند. در حال حاضر ایران، عضو ناظر سازمان تجارت جهانی است و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعاملات سازنده‌ای با کشورها دارد. 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید