شمار پیست‌های اسکی در دنیا که فاصله‌شان با مرکز شهر تنها چند کیلومتر است، زیاد نیست. یکی از آن‌ها پیست اسکی توچال است که با توجه به این ویژگی منحصر به فرد مقصد آخرهفته‌های دوستداران اسکی و ورزش‌های زمستانی است. علیرغم همه‌گیری کرونا شماری از اسکی‌دوستان نیز در روزهای اخیر راهی پیست توچال شده بودند تا هوا و پیست مناسب لذت ببرند. تصاویر این مجموعه برگرفته از خبرگزاری آلمان در روز ۲۲ فوریه است.

پیست توچال مکانی است برای اسکی‌سواری، تفریحات ورزشی و نیز برای دیدن و دیده‌‌ شدن.

پیست توچال از امکانات خوبی بهره می‌برد و مدرسه اسکی توچال هم علاوه بر آموزش اسکی، امکان اجاره لوازم اسکی را فراهم می‌کند.

از امکانات این پیست می‌توان به ۳ خط تله‌سیژ و یک خط تله‌اسکی اشاره کرد.

طول پیست اسکی توچال بر ۱۲۰۰ متر بالغ می‌شود و فضای مناسبی است برای اسنوبوردسواری.

با توجه به ادامه همه‌گیری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. استفاده از ماسک برای ورود به توچال و استفاده از خدمات مختلف مثل تله‌کابین و ... اجباری است. کابین‌ها نیز هر روز ضدعفونی می‌شود.

مجموعه تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال دارای ۵ پیست اسکی بین‌المللی با کاربری تفریحی، آموزشی و سرعت است. مدرسه اسکی توچال برای ارائه همه آموزش‌های مبتدی و حرفه‌ای مهیاست. توچال تنها پیست اسکی ایران است که از سال ۹۳ تاکنون گواهی استاندارد دریافت کرده است.

پیست اسکی توچال نزدیک‌ترین پیست به پایتخت در دنیاست. این پیست از ابتدای آبان با برف طبیعی افتتاح می‌شود و تا آخر خرداد به مدت ۸ ماه فعال است.

تله‌کابین توچال با طول رفت و برگشتی با مسافت ۱۵ کیلومتر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین در دنیاست.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید