به گزارش بازار مشترک از ایلنا، جبارعلی ذاکری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث خط صنعتی شهرک انرژی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی راه‌آهن سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ریلی است و این قرارداد دومین پروژه در یک ماه گذشته است. 

وی ادامه داد: اتصال چشمه‌های بار جزو تکالیف مراکز صنعتی و شرکت راه آهن است و اتصال ٧ نقطه تجاری را مورد بررسی قرار دادیم. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: ٧٠ درصد بار کشور از ۵ اداره کل راه‌آهن کشور در ۵ استان عبور می‌کند که اصفهان یکی از این استان‌ها است. وجود قطب‌های بار در استان اصفهان و اتصال آنها به شبکه ریلی به کاهش انتقال بار از جاده کمک می‌کند و در هر منطقه‌ای که اتصال خطوط فرعی به شبکه اصلی ریل داریم شاهد کاهش تلفات جاده‌ای هستیم.

همچنین در ادامه این مراسم حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده استان اصفهان در مجلس و عضو کمسیون اصل ٩٠ با انتقاد از واردات سوخت به کشور تاکید کرد: باید سالانه ۵ میلیارد دلار واردات سوخت داشته باشد که برای کشورمان که روزی به صادرات بنزین و سوخت رسیده بود بسیار زشت است. برای کشورمان بسیار زشت است که برق را برای مردم قطع کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم محمدهادی ضیایی‌مهر، معاون ناوگان راه آهن با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم و قابل توجه راه آهن برگرفته شده از برنامه ششم، اتصال مراکز صنعتی و تجاری به شبکه ریلی، بوده اظهار داشت: این پروژه‌های ریلی با هدف افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بخش بار انجام می‌شود که خوشبختانه این رویکرد در برنامه هفتم مورد تاکید قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: طبق برنامه هفتم ٣٢٠٠ کیلومتر خط ریلی باید ساخته شود که از این عدد ۴٠٠ کیلومتر خط ریلی صنعتی و اتصال مراکز صنعتی و تجاری به شبکه ریلی است. 

ضیاعی‌مهر  با اشاره به انعقاد این قرارداد با شرکت صنعتی اصفهان گفت: این ساخت این خط ریلی به طول ٨٣ کیلومتر با سرمایه گذاری ٧ همتق، انتقال ۵ میلیون تن فرآورده های نفتی انجام می‌شود که باعث کاهش ٣۵ درصدی حمل و نقل جاده‌ای در شهرک انرژی اصفهان و کاهش تردد ۴٠٠ دستگاه کامیون در طول شبانه روز می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید