به گزارش بازار مشترک، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها در گفت‌وگو با ایلنا جزئیات بیشتری درباره خودروهای وارداتی که ثبت‌نام آنها از دیروز آغاز شده ارائه کرد و گفت: در فهرست این خوردوها سه خودرو برقی و دو خودروی دیگر هیبریدی و بنزینی هستند. 

وی تصریح کرد: تعداد خودروهای وارداتی به یقین بالاتر از ۱۰۰۰ دستگاه است. 

تقدسی خاطرنشان کرد: تمام کد ملی‌هایی که در سامانه ثبت شده‌اند می‌توانند نسبت به خرید خودروهای برقی که عرضه آنها از دیروز آغاز شده است، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عرضه این خودروهای برقی موضوعی جدا از خودروهای برقی است که با هدف کاربری در ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شده است، این خودروها با پلاک‌های شخصی پلاک‌گذاری می‌شود نه پلاک تاکسی.

وی درباره قیمت علی‌آلحساب این خودروها گفت: خودروی هوندای که معین خودرو وارد می‌کند یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، بی‌ام‌کارز که بهمن خودرو وارد می‌کند یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و لونا که ایران خودرو وارد می‌کند ۹۴۵ میلیون قیمت دارد. 

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها گفت: این سه خودرو برقی هستند و لاماری که آرین پارس موتور وارد می‌کند هیبریدی است و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قیمت دارد و همچنین خودروی نیسان که جهان نوین وارد می‌کند بیش از یک میلیارد و صد میلیون قیمت دارد و بنزینی است. 

تقدسی همچنین اظهار کرد: خودروهای برقی یادشده برای شارژ لزوما نیاز به استفاده از ایستگاه‌های شارژ عمومی ندارند و امکان شارژ آنها از برق خانگی هم وجود دارد. 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید