به گزارش بازار مشترک از ایسنا، محمد محمدی‌بخش در مراسم اختتامیه مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ (OCC) اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها اتفاق منحصر به فردی‌ است که در طول چند دهه گذشته رخ داده و می‌توان گفت این مرکز به‌ عنوان یکی از فرصت‌های آموزش عملیات صنعت هوانوردی برای افرادی‌ است که در این مرکز حضور داشتند.

وی افزود: در این مرکز به دلیل حضور افراد پیشکسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره‌ ارتباطی موثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثر گذاری این امر، کاهش میانگین تاخیر پروازها به ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: صنعت حمل‌ونقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملا محسوس است.

محمدی‌بخش با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما تامین ایمنی پروازهاست افزود: در طول عملیات نوروزی بخش‌های مختلف دست به دست هم دادند تا مراکز تعمیر و نگهداری به‌روز شده و هواپیماهای زمین‌گیر سرخط آورده شود همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و لغو مرخصی برخی همکاران و تلاش متخصصان و کارشناسان در بخش‌های ستادی و صف باعث شد که این ماموریت بزرگ به انجام برسد. 

وی با اشاره به جابه جایی سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال، گفت: اشتراک‌گذاری اطلاعات و صداقت و شفافیت در ارائه اطلاعات به سازمان هواپیمایی کشوری باعث می‌شود از سوانح و رویدادها در صنعت جلوگیری شود. بر همین اساس در طول عملیات نوروزی امسال پروازها با بالاترین سطح ایمنی و کیفیت و کسب رضایتمندی مسافران انجام شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به افزایش اعزام و پذیرش مسافر و همچنین نشست و برخاست پروازهای نوروزی امسال نسبت به بازه زمانی نوروز ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸  پرواز (نشست و برخاست) جابه‌جا شدند. از این تعداد دو میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی  با ۲۱ هزار و ۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین‌المللی با ۵۷۹۰ پرواز جابه‌جا شدند.

محمدی‌بخش به افزایش سهم حمل ونقل هوایی در سفرها اشاره کرد و گفت: در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد هفت درصدی در جابه‌جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را شاهد بودیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید