به گزارش بازار مشترک از گاردین، مقامات محلی به این نتیجه رسیده‌اند که تغییر رنگ بخشی از کانال بزرگ ونیز به سبز فلورسنت به دلیل فلورسین است؛ ماده غیرسمی که برای آزمایش شبکه‌های فاضلاب استفاده می‌شود.

ساکنان متوجه شدند که بخش بزرگی از کانال بزرگ ونیز روز یکشنبه به رنگ سبز روشن درآمده است و این موضوع پلیس را بر آن داشت تا در میان گمانه‌زنی‌هایی که می‌تواند یک اقدام خرابکارانه از سوی طرفداران محیط زیست باشد، تحقیق کند.

اما تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد عامل این رنگ سبز وجود فلورسین در نمونه‌های گرفته‌شده است که به گفته آژانس منطقه‌ای برای آزمایش پیشگیری و حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

این نخستین بار نیست که کانال ونیز سبز می‌شود؛ در سال ۱۹۶۸ «نیکلاس گارسیا اوریبورو» ـ هنرمند آرژانتینی ـ در سی‌وچهارمین دوسالانه هنری ونیز، آب‌ها را با رنگ‌های فلورسنت به رنگ سبز درآورد تا آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهد.

شهر توریستی ونیز سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان است و طبق اعلام پیشین، برای جلوگیری از ورود بیش از حد گردشگران به این منطقه قرار است از تابستان امسال گردشگران با پرداخت هزینه ورودی و رزرو اقامتگاه، وارد این منطقه توریستی شوند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید