به گزارش بازار مشترک از علیرضا مناقبی در گفتگو با وقایع نیوز درباره روند واردات خودرو به کشور با تغییر وزیرصمت اظهار کرد: اطلاع خاصی از روند واردات خودرو ندارم و همه خبرها دراین زمینه فعلا جنبه تبلیغاتی دارند. در مجلس هم فقط یک چیزی را نوشتند ومطرح کردند مثل بقیه مسائل کشورو حال باید ببینیم که دیروز که وزیر جابه‌جا شد، باز این حرف به قدرت خود باقی است، یا سرپرست وزارت صمت نظر دیگری خواهد داشت یا مجلس چیزی دیگری خواهد گفت یا خیر. در این خصوص هنوز چیزی مشخص نیست.

 

رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه فکرنمی کنم تغییر وزیر هم در روند واردات خودرو تاثیری داشته باشد، ادامه داد: فکر می‌کنم جای دیگری دراین خصوص تصمیم‌گیری می‌شود و این موضوع نمی‌تواند ربطی به وزیر پیدا کند. درست است که وزیر مجری این‌کار است اما این‌طور مسائل کلان‌تر است و قطعا جای دیگری درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مناقبی درادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم درباره واردات خودرو به کشور منطقی صحبت کنیم، باید گفت؛ آنهایی که دراین مسیر منافعی دارند قطعا اجازه واردات خودرو به کشور را نمی‌دهند چون دست وجایگاه بالا را دراین خصوص دارند و یدک می‌کشند، به نام اینکه تولید بالا انجام می‌دهند. غافل از اینکه مردم متوجه این هستند که ما تولید داخل نداریم وخودروهایی که تولید داخل است، همه از رده خارج هستند و آنهای دیگر هم خودروهای وارداتی هستند که اسم آن را تولید داخل می گذارند در حالیکه چنین چیزی نیست. این فقط فرار رو به جلو و فریب دادن مردم است برای اینکه فقط پول بیشتری را از آنها بگیرند.

وی افزود: ارزان‌ترین قیمت‌های خودرویی که درهمه جای دنیا ممکن است ازاین طریق بیاورند و به خورد مردم دهند و با دلار بالاتر آن را محاسبه کنند به طوری که خودرویی که قیمت تمام شده آن ممکن است زیر یک میلیارد باشد به هر نحوی بالای ۲ یا ۳میلیارد به مردم بفروشند.

رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه تا زمانی که حاکمیت حق مردم را به رسمیت نشناسد و انتخاب خودرو را برای مردم آزاد نکند، بحث رانت وجود خواهد داشت، تصریح کرد: چون در این خصوص برخی قدرت بیشتری از مردم دارند، در غیر این صورت باید احترام به نظرمردم گذاشت. حداقل اینکه خودروهایی دست مردم دهند که با جان ومال و زندگی مردم بازی نکنند. اما متاسفانه در این خصوص منافع مردم مطرح نیست بلکه منافع عده قلیلی مطرح است.

مناقبی درباره نقش مجمع عالی واردات دراین خصوص گفت: مجمع واردات فقط می‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند وتصمیم‌گیرنده نیست وقتی به قول یکی از نمایندگان، وزیرصمت در مجلس اعلام می‌کند که من تصمیم‌گیرنده نیستم بلکه به عنوان یکی از آن دوهزار نفر هستم و چنین چیزی را مطرح می‌کند، فکر می‌کنید مجمع واردات را در کجای این کارباید پیدا کرد؟

رئیس مجمع عالی واردات در پایان گفت: امیدوارم که مسئولان کشور گوش شنوایی پیدا کنند و به صدای مردم در این خصوص گوش دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید