به گزارش بازار مشترک ازخبرآنلاین، چینی‌ها در طراحی و تولید پیکاپ‌ها، از عوامل مختلفی وام می‌گیرند. این عوامل مختلف در کنار هم باعث جذابیت این خودرو‌ها می‌شود.

پیکاپ اهورا آمیگ

برای مثال در این دو پیکاپ آمیگ اهورا خودرو و بهمن G ۹ شاهد استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ در کنار چراغ‌های بزرگ هستیم. دیلایت‌ها و ال‌ای‌دی‌های چند تکه در نمای جلویی هم خودنمایی خاص خود را دارند. استفاده از ادوات مختلف فلزی و پلاستیکی در کنار به کار بردن رنگ‌های مشکی، در نزدیکی به خودرو‌های آمریکایی و همچنین جذاب بودن تاثیر دارد.

در نمای کناری خودرو، با استفاده از تایر‌های نسبتا بزرگ با قابلیت آفرود و رینگ‌های کوچک که غالبا طراحی ساده‌ای هم دارند، عضلانی بودن پیکاپ حفظ شده است.

پیکاپ بهمن G ۹

 

جک T ۹

بعضی از پیکاپ‌ها هم مثل جک T ۹ از سبک جدید طراحی استفاده می‌کنند. برای مثال در همین خودرو، طراحی دو چراغ را می‌بینیم که در خودرو‌های سدان و شاسی‌بلند بیشتر می‌بینیم تا پیکاپ‌ها.

بهمن G ۹

در نمای پشتی تقریبا تمام پیکاپ‌های چینی از طراحی ساده و نسبتا فاقد جذابیت استفاده می‌شود. با گذاشتن یک سری ادوات و فضا‌ها مثل فضای پا برای ورود به محفظه بار، سعی در این دارند که راحتی را برای سرنشینان فراهم کنند؛ دقیقا آنچه در پیکاپ‌های آمریکایی می‌دیدیم.

طراحی داخلی و امکانات:نکته جالبی که در طراحی کابین اکثر پیکاپ‌های چینی دیده می‌شود، تلفیق مدرنیته و لوکس بودن است. در صورتی که نباید از یک پیکاپ همچین انتظاری برود. در واقع تاکید چینی‌ها بر استفاده از عوامل وسوسه‌کننده است.

برای مثال در کابین پیکاپ بهمن G ۹ نیازی به استفاده از نورپردازی نبوده، اما در این خودرو همچین آپشنی مشاهده می‌شود. فضای بیشتر پیکاپ‌ها در دنیا بر کاربردی بودن تاکید بسیاری دارند. مثال دیگر استفاده از سانروف در این خودرو است؛ چیزی که در بیشتر پیکاپ‌ها دیده نمی‌شود.

یا مثال دیگری که در این زمینه وجود دارد، جک T ۹ است. خودرویی که در کابین آن از متریال‌های چند رنگی استفاده شده و حتی متریال چوبی هم در آن به چشم می‌خورد که فضایی لوکس را متبادر می‌کند که برای یک پیکاپ واقعا لازم نیست.

پیشرانه:تقریبا تمام موتور و پیشرانه‌هایی که در این پیکاپ‌ها به کار می‌روند، حجم ۲ لیتری توربوشارژ دارند و قدرتی در بازه ۱۸۰ تا ۲۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کنند که کاملا شبیه به چیزی است که در اکثر خودرو‌های چینی دیده می‌شود.

فوتون تونلند G ۷

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید