به گزارش رویترز، اگرچه تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در چین تقریبا بالا رفته اما برخی از شهرها اقداماتی را در راستای آسان گرفتن تست‌های کرونا و قوانین قرنطینه اتخاذ کردند ‌آن هم پس از آنکه سیاستگذاری "صفر کرونایی" شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به تنش‌های شدید اقتصادی و ناآرامی‌های مدنی تبدیل شد.

به گزارش بازار مشترک به نقل از ایسنا،آوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در جریان سخنرانی در نشست سالانه دفاع ملی "ریگان" در کالیفرنیا گفت، باوجود تاثیرات اجتماعی و اقتصادی که این ویروس بر چین گذاشته، رئیس جمهوری این کشور تمایلی برای وارد کردن واکسن‌های غربی ندارد و بجایش بر واکسنی تکیه دارد که تاثیر چندانی بر سویه اومیکرون کرونا ندارد.

وی ادامه داد: دیدن اعتراضات و پاسخ به آن، مقابله با روایتی است که شی جینپینگ دوست دارد مطرح کند، یعنی اینکه دولت چین بسیار موثرتر است. این چیزی نیست که ما در حال حاضر آن را تهدیدی برای ثبات یا تغییر رژیم یا هر چیز دیگری در چین بدانیم. چگونگی توسعه آن برای جایگاه رئیس جمهوری چین مهم است.

چین، واکسن‌های خارجی کرونا را تایید نکرده و بر روی تولید واکسن‌های داخلی متمرکز و خوشبین است که البته برخی از تحقیقات و مطالعات نشان داده این واکسن‌های داخلی تاثیر چندانی مانند نمونه‌های خارجی ندارند. به این معنا که کاهش محدودیت‌های کرونایی می‌تواند به خطراتی بزرگتر بدل شود.

کاخ سفید نیز اعلام کرده بود که چین از آمریکا درخواست واکسن نکرده است.

یکی از مقام‌های آمریکایی نیز گفته که هیچ انتظاری وجود ندارد که چین واکسن‌های غربی را به رسمیت بشناسد و تایید کند.

وی ادامه داد: خیلی بعید به نظر می‌رسد که چین به واکسن‌های غربی در حال حاضر چراغ سبز نشان دهد. این مساله غرور ملی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید