به گزارش بازار مشترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،در اوایل ژوئن، بدنه اصلی فضاپیمای اروپا کلیپر ناسا (Europa Clipper) ساخته شد. اکنون این فضاپیما به آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در کالیفرنیا فرستاده شده تا برای ماموریت خود آماده شود. تکمیل شدن بدنه اصلی اروپا کلیپر نشان می‌هد که این فضاپیما تا سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش nasaspaceflight.com، جردن ایوانز، مدیر پروژه Europa Clipper می‌گوید: ساخت بدنه فضاپیمای اروپا کلیپر تحولی بزرگ برای رسیدن به اهداف فضایی است، از این رو ما همواره به راه اندازی این سفینه نزدیک می‌شویم.

در حالی که گفته می‌شود ساخت بدنه اصلی فضاپیما کامل شده است، اما تعداد زیادی از اجزای اصلی و حیاتی این ماموریت هنوز مونتاژ و روی فضاپیما نصب نشده اند. با این حال ورود بدنه اصلی اروپا کلیپر به JPL، به مهندسان و تکنسین‌ها اجازه می‌دهد ساخت فضاپیما را که قرار است در دو سال آینده انجام شود، تکمیل کنند.

بدنه اصلی فضاپیمای اروپا کلیپرناسا، سه متر ارتفاع و ۱.۵ متر عرض دارد و از آلومینیوم ساخته شده است. بدنه اصلی این فضاپیما به شکل استوانه است و در حال حاضر با بسیاری از وسایل الکترونیکی، رادیو، لوله‌های حلقه حرارتی، کابل‌کشی و سیستم‌های پیش‌رانش ادغام شده است.

زمانی که آرایه‌های خورشیدی اروپا کلیپر و سایر سیستم‌های قابل استقرار این فضاپیما به طور کامل باز شوند، ابعاد این سفینه به اندازه یک زمین بسکتبال بزرگ می‌شود. ماژول اصلی این فضاپیما دارای دو سیلندر آلومینیومی است که روی هم قرار گرفته اند. به طور کلی، ماژول فرکانس رادیویی اروپا کلیپر هشت آنتن را تغذیه می‌کند که برای برقراری ارتباط با زمین و سایر فضاپیما‌ها استفاده می‌شود. یکی از این آنتن‌ها با وسعت سه متر برای ارسال داده‌ها بین زمین و مشتری با سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم دیگری که به بدنه اصلی اروپا کلیپر متصل است، شبکه اتصال دهنده‌ها و سیم‌های الکتریکی هستند. در این فضاپیما بیش از ۶۴۰ متر سیم و اتصال دهنده وجود دارد که وزن آن ۶۸ کیلوگرم است. در  اروپا کلیپر از ۲۴ موتور برای انجام مانور‌های حیاتی در مدت تقریبی ۱۰ سال استفاده می‌شود.

اروپا کلیپر، در حال حاضر قرار است در اکتبر ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود. پس از پرتاب اروپا کلیپر بر فراز فضاپیمای فالکون هوی اسپیس ایکس، این فضاپیما پنج سال و نیم را صرف سفر به مشتری خواهد کرد. اروپا کلیپر در طول این سفر نزدیک به ۵۰ پرواز را اجرا خواهد کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید