به گزارش بازار مشترک از رسانا، بر اساس شاخص جهانی شهرهای برتر شرکت نایت فرانک که تغییرات قیمت مسکن لوکس در ۴۴ شهر جهان را دنبال می‌کند، مانیل با افزایش ۲۶ درصدی در صدر قرار دارد. این شاخص بر اساس ارزش‌گذاری، تغییرات قیمت‌ها را به صورت اسمی و به واحد پول محلی اندازه‌گیری می‌کند.

رشد سالانه قیمت در ۴۴ شهر مورد بررسی، از ۴.۱ درصد در سه‌ماهه اول به ۲.۶ درصد در سه‌ماهه دوم کاهش یافته است. این نرخ رشد بسیار پایین‌تر از میانگین درازمدت ۵.۳ درصدی است که نشان‌دهنده نیاز به کاهش بیشتر نرخ‌ها برای ازسرگیری رشد واقعی است.

لیام بیلی، رئیس تحقیقات جهانی نایت فرانک، گفت: «کاهش رشد قیمت در این سه‌ماهه در بازارهای برتر جهانی نشان‌دهنده این واقعیت است که بدون محرک بیشتر ناشی از کاهش نرخ‌ها، جهش قیمت بازار در چند سه‌ماهه گذشته رو به پایان است. مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر رشد قیمت در آینده، اعتماد بانک‌های مرکزی به کاهش بیشتر نرخ‌ها در ۱۲ ماه آینده است.»

در این گزارش آمده است: «دبی پس از افزایش ۱۲۴ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۰، می‌تواند این توقف را توجیه کند. جالب اینجاست که میامی، که در دوران کووید افزایش قابل‌توجهی داشت و از اوایل سال ۲۰۲۰ تا کنون ۷۷ درصد رشد کرده است، بار دیگر در حال صعود در رتبه‌بندی ماست و قیمت‌ها در آن در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۸ درصد افزایش یافته‌اند.»

در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، بیش از ۷۴ هزار معامله ملکی به ارزش ۱۹۱ میلیارد درهم در دبی انجام شد که ۳۸ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل بود. حجم معاملات نیز رشد قابل‌توجهی داشت و با ثبت بیش از ۷۴ هزار معامله، ۳۶ درصد افزایش سالانه را نشان داد.

اروپا نیز شتاب گرفته است و شش مورد از ده بازار در حال بهبود سریع را به خود اختصاص داده است که استکهلم در صدر آن قرار دارد. در همین حال، بازارهایی مانند مادرید، دبی و نیوزیلند (کرایست‌چرچ، ولینگتون و اوکلند) شاهد کاهش رشد هستند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید