به گزارش بازار مشترک از نفت ما، بازار خرید کاتالیست در صنعت نفت به اندازه ای غیر شفاف است که ابعاد مختلفی از فروش این ماده گرانبها همواره با حاشیه همراه بوده است.
در جدیدترین موردی که در این صنعت رخ داده و اسناد آن در اختیار پایگاه خبری «نفت ما» قرار دارد از سال ۱۴۰۱ صدها تن کاتالیست از شرکت “ب” به اسم کاتالیست ساخت داخل خریداری شده و ده ها عکس یادگاری گرفته و مانور خبری شده است این در حالی است که این پالایشگاه به تازگی ۱۶ نفر از کارکنان پالایشگاه را به بهانه دوره آموزشی راهی ترکیه کرده است!

حال این سوال مطرح است که اگر کاتالیست این شرکت ساخت داخل بوده چرا دوره آموزشی در کشور ترکیه و با انجام هزینه های گزاف برگزار شده و هزینه چند هزار یورویی ماموریت این افراد با چه مجوزی پرداخت می‌شود؟ و آیا هیات مدیره پالایشگاه شازند از این بذل و بخشش ها باخبر است؟ و اگر هم این کاتالیست ساخت داخل نیست، علت خرید از این شرکت با وجود رقیبان داخلی چیست؟ 

و سوال مهم دیگر اینکه علت وجود نام برخی مسوولان این پالایشگاه به عنوان پای ثابت سفرهای خارجی پالایشگاه از ۳ سال پیش تاکنون چیست؟ آیا موضوعی در بین هست؟ 
از سوی دیگر در بررسی اسناد به نام افرادی برخورد کردیم که افراد غیر مرتبط در این سفر حضور داشتند که علت گنجاندن نام افراد غیر مرتبط در این فهرست ۱۶ نفره چیست؟ 

رسانه خبری «نفت ما» در انتهای این گزارش، آمادگی خودر را برای انتشار  توضیحات پالایشگاه شازند امام خمینی اعلام کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید