به گزارش بازار مشترک از دیلی صباح، وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه اعلام كرد، حدود 509،787 گردشگر در ژانویه وارد این کشور شده اند كه 71٪ نسبت به ماه مشابه سال گذشته كاهش داشته است.

کرونا منجر به کاهش قابل توجه تعداد گردشگران در سال گذشته شد و درآمد گردشگری را به میزان دو سوم کاهش داد.

ترکیه برای کاهش کسری حساب های جاری کشور به ارزآوری از طریق گردشگران متکی است. در سال گذشته، درآمد این بخش 65٪ نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

موج دوم ویروس کرونا در ماه های آخر سال 2020 منجر به محدودیت های جدید از جمله قرنطینه، ممنوعیت رفت و آمد شبانه و آخر هفته شد. طبق پیش بینی های کارشناسان انتظار می رود اقتصاد در سال 2021 دوباره رشد کند.

آمارها نشان می دهد تعداد خارجیانی که در سال 2020 از این کشور بازدید کرده اند 71.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

استانبول قطب گردشگری ترکیه، با داشتن 334،825 گردشگر خارجی در ماه ژانویه، سهم 65٪ از تعداد گردشگران این کشور را داشته است.

ادرنه در شمال غربی ترکیه، که هم مرز بلغارستان و یونان است، با 52،698 نفر گردشگر، را به خود دیده و پس از آن پس از آن شهر تفریحی آنتالیا با 47،023 گردشگر خارجی سهم 9.22٪ در جذب توریست داشته است.

روس ها 17٪ از گردشگران ترکیه بوده اند، پس از آنها گردشگران ترکیه را ایرانی با 7٪، بلغاری ها با 6٪، اوکراینی ها با 5.5٪ و آلمانی ها با 5.3٪.   تشکیل می دهند.

فعالین گردشگری ترکیه امیدوارند که واکسن های کرونا بتواند باعث افزایش ورود 25 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه در سال جاری شود.

شایان ذکر است که گردشگری 12 درصد از اقتصاد ترکیه را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید