به گزارش بازار مشترک، مطابق گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشورمان، بیشترین تعداد ایرانی‌های مقیم اروپا با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساکن بریتانیا هستند. پس از این کشور، آلمان به عنوان ۳۱۹ هزار ایرانی را در خود جای داده است.

سومین کشور اروپایی که بیشترین جمعیت ایرانی‌های مقیم اروپا را در خود جای داده، سوئد است؛ ۱۱۶ هزار و ۷۷۰ ایرانی در این کشور حضور دارند.

پراکندگی ایرانیان مقیم اروپا

  منبع: گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور / نمودار: یورونیوز

پراکندگی قاره‌ای ایرانیان مقیم خارج از کشور نشان می‌دهد که آمریکا اقامت‌گاه ۴۷ درصد آنهاست و اروپا دومین قاره‌ای است که بیشترین تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است.

 

پراکندگی قاره‌ای ایرانیان مقیم خارج از کشور

  منبع: گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور / نمودار: یورونیوز

در میان کشورهای جهان، بیشترین تعداد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور با جمعیتی یک و نیم میلیون نفری، ساکن ایالات متحده آمریکا هستند. بریتانیا و کانادا نیز هر یک اقامت‌گاه ۴۰۰ هزار ایرانی است.

نام چهار کشور اروپایی بریتانیا، آلمان، سوئد، فرانسه در میان ۱۰ کشوری که بیشترین ایرانیان مقیم خارج از کشور در آنها اقامت دارند، به چشم می‌خورد که در مجموع ۹۲۵ هزار و ۷۷۰ ایرانی ساکن این کشورها هستند.

 

کشورهایی که بیشترین تعداد ایرانی‌ها
در آن‌ها اقامت دارند 

   کشور تعداد/نفر 
ایالات متحده آمریکا 1.500.000
انگلیس 400.000
کانادا 400.000
امارات  357.000
آلمان 319.000
ترکیه 126.640
استرالیا 120.000
سوئد 116.770
عراق 110.920
فرانسه 90.000
سایر 496.928

 منبع: دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور همچنین نشان می‌دهد که افزون بر همسایه‌های غربی یعنی عراق و ترکیه که اقامت‌گاه ۲۳۷ هزار و ۵۶۰ ایرانی شده، سه هزار و ۹۵۰ ایرانی مقیم پاکستان و سه هزار و ۸۰۰ نفر نیز مقیم افغانستان شده‌اند. آذربایجان و ارمنستان نیز هر یک اقامت‌گاه ۱۰ هزار ایرانی هستند. ۵۴ ایرانی نیز مقیم همسایه شمال شرقی، ترکمنستان شده‌اند.

طبق این گزارش همچنین در قاره اروپا کشور مقدونیه با ۱۱ ایرانی، کمترین تعداد ایرانی‌ها در مقایسه با ۳۰ کشور دیگر این قاره را در خود جای داده است. همچنین در میان ۲۹ کشور آسیایی که ایرانی‌ها در آن اقامت دارند، کره شمالی با ۱ نفر، کمترین تعداد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است. در بین ۳۲ کشور عربی و آفریقایی نیز که ایرانی‌ها در آنها ساکن شده‌اند، تنها یک نفر مقیم سیرآلئون است.

 

ایرانی‌های خارج نشین بیشتر مقیم کدام کشورها هستند؟

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید