به گزارش بازار مشترک، بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن طی ۱۰ ماهه امسال، ۴۰ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌اند. با توجه به اینکه در مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۳۹ تن تولید صورت گرفته بود، میزان تولید حدودا چهار درصد افزایش پیدا کرده است.

از این میزان تولید، به ترتیب شرکت‌های گل‌گهر ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۷ تن، چادرملو ۹ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۹۱۹ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پنج میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۶۹ تن، گهرزمین سه میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۸۲ تن، مرکزی سه میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۸۵ تن، توسعه فراگیر سناباد یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۱۷ تن، اپال پارسیان سنگان یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۹۸۵ تن، صبانور یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۶۵ تن، جلال آباد ۳۰۶ هزار و ۳۷ تن و صنایع معدنی فولاد سنگان ۱۷۲ هزار و ۳۳۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌اند.

در مقابل اما از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، شرکت‌های بزرگ، طی ۱۰ ماهه امسال، ۸۷۰ هزار و ۷۴۱ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۱۶ تن بوده است، کاهش ۴۸ درصدی دیده می‌شود.

همچنین در مجموع ۱۰ ماهه ۱۳۹۹، این شرکت‌ها ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۴۴ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کرده‌اند که به نسبت ۱۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۳۵ تن ارسال شده در مجموع ۱۰ ماه ابتدایی سال گذشته، میزان ارسال کنسانتره هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

میزان تولید و ارسال کنسانتره سنگ‌آهن در دی ماه امسال و مقایسه آن با دی ماه ۹۸

در دی ماه امسال میزان تولید کنسانتره به چهار میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن رسیده که به نسبت سه میلیون و ۹۰۲ هزار و ۶۴۰ تن تولید شده در دی ماه ۱۳۹۸، پنج درصد رشد تولید را رقم زده است.

همچنین میزان ارسال کنسانتره در ماه دی با کاهش دو درصدی نسبت به میزان ارسال آن در دی ماه سال گذشته، یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۰۶ تن بوده است. دی ماه ۱۳۹۸، یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۳ تن کنسانتره سنگ‌آهن توسط شرکت‌های بزرگ تولیدکننده به سایر شرکت‌ها ارسال شده بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید