به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری در پیامی با تبریک سوم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران، نوشت: سازمان نظام مهندسی به عنوان سازمان سبز و هوشمند، نماد تخصص، دانش و هوشمندی در صنعت کشاورزی است، و باید در راستای ارتقای سطح دانش، گسترش فناوریهای نوین، توانمندیهای حرفهای دانشآموختگان، توسعه خدمات فنی و مهندسی و افزیش ضریب نفوذ، انتقال و اشاعه دانش در مزارع محیطهای کشاورزی گام بردارد.
در این پیام آمده است: سوم تیرماه، یادآور شکلگیری نهادی تخصصی و اثرگذار در مسیر توسعه کشاورزی کشور است؛ نهادی که امروز به پشتوانه دانش، تجربه و تعهد جامعه مهندسی کشاورزی، نقشی تعیینکننده در ارتقای بهرهوری و تحقق کشاورزی نوین ایفا میکند.
پیام ادامه یافت: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه بنیانهای تولید داخلی نیاز دارد، مسیر مقابله با فشارها و تهدیدهای دشمن، نه در شعار بلکه در میدان عمل و با «ساختن ایران قوی»، خودکفا و برخوردار از امنیت غذایی پایدار محقق میشود که در این مسیر، جامعه مهندسی کشاورزی یکی از ارکان اصلی این حرکت ملی است.
در بخش دیگر پیام آمده است: سازمان نظام مهندسی به عنوان سازمان سبز و هوشمند، نماد تخصص، دانش و هوشمندی در صنعت کشاورزی است، و باید در راستای ارتقای سطح دانش، گسترش فناوریهای نوین، توانمندیهای حرفهای دانشآموختگان، توسعه خدمات فنی و مهندسی و افزیش ضریب نفوذ، انتقال و اشاعه دانش در مزارع محیطهای کشاورزی گام بردارد.
پیام حاکیست: بیتردید مهندسان کشاورزی با اتکا به دانش روز، نوآوری و مسئولیتپذیری حرفهای، میتوانند در خط مقدم تأمین امنیت غذایی و توسعه پایدار کشور نقشآفرینی کرده و آیندهای مطمئنتر برای ایران رقم خواهند زد.
در پیام نوری قزلجه آمده است: اینجانب فرا رسیدن سالروز سازمان نظام تاسیس و منابع طبیعی را به همه مهندسان، کارشناسان در این سازمان و همه فعالان جامعه بزرگ مهندسین کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تبریک میگویم، ایمان دارم امنیت غذایی کشور، مهمترین رکن اقتدار و امنیت ملی است و تحقق آن بدون نقشآفرینی علمی و میدانی جامعه مهندسی کشاورزی امکانپذیر نیست.










دیدگاه ها