بازار مشترک -امیررضا حمیدی راد:  بلومبرگ در گزارش خود، براساس مطالعه‌ای که به سفارش اپل انجام شده، توضیح می‌دهد که فروش سالانه و صورت‌حساب‌های این شرکت که شامل مبالغ دریافتی از برنامه‌ها و اشتراک‌ها، تبلیغات درون‌برنامه‌ای و کالاها یا خدمات فیزیکی می‌شود، از سال 2019 بیش از 80 درصد در اپ استور افزایش پیدا گرده است.

اپ استور باعث رشد توسعه‌دهندگان می‌شود

اپل در سال‌های گذشته با انتقادات زیادی مواجه شده که ادعا داشتند غول فناوری با اعمال محدودیت‌هایی برای توسعه‌دهندگان و دریافت کمیسیون 30 درصدی، از قدرت زیاد اپ استور در اکوسیستم خود سؤ استفاده می‌کند. حالا شرکت سازنده آیفون با نشان دادن میزان درآمدی که برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده، به دنبال رفع این نگرانی‌ها است. به گفته این شرکت، 90 درصد از 1.1 تریلیون دلار اشاره شده، به‌طور کامل به کسب‌وکارها اختصاص داده شده است.

براساس این گزارش، بزرگ‌ترین محرک‌های اپ استور در سال گذشته خرده فروشی‌های عمومی و اپلیکیشن‌های سفر بوده است. برنامه‌های تحویل غذا در سال 2022 حدود 77 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند و درآمد سرویس‌های اشتراک گذاری خودرو تقریباً 48 میلیارد دلار بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای از 45 میلیارد دلار در سال 2019 به 109 میلیارد دلار افزایش یافته است.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل در بیانیه‌ای گفت: «همانطور که در این گزارش نشان داده شده، اپ استور یک بازار پر جنب‌وجوش و نوآورانه است که در آن فرصت‌ها رشد می‌کنند.»

کوک احتمالاً هفته آینده نیز در کنفرانس سالانه این شرکت با توسعه‌دهندگان صحبت خواهد کرد. انتظار می‌رود تا در این رویداد، شاهد هدست واقعیت ترکیبی اپل باشیم که اپ استور مخصوص به خود را دارد.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید