به گزارش بازار مشترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،گوشی‌های موبایل ابزار‌های الکترونیکی پیشرفته، ظریف و بسیار کارآمدی هستند که این روز‌ها تقریبا تمام افراد جامعه از آن‌ها استفاده می‌کنند. به دلیل ظرافتی که گوشی‌های موبایل دارند لازم است که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود، در غیر این صورت ممکن است با گذر زمان مشکلاتی در آن‌ها پدیدار شده و کاربر را ملزم کنند تا گوشی را برای تعمیر به دست تعمیرکاران بسپارند.

اما با توجه کردن به نکات خاصی می‌توانید به خوبی از گوشی خود مراقبت کرده و از نیاز پیدا کردن به تعمیر موبایل جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به ۱۰ نکته برای مراقبت از گوشی اشاره کنیم که منجر می‌شوند در آینده نیازی به تعمیر موبایل نداشته باشید و به نوعی عمر گوشی خود را طولانی کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

 مراقبت از گوشی با نصب گلس محافظ ال سی دیa

گلس محافظ ال سی دی شاید از نظر برخی افراد یک ابزار بی‌خود و غیرضروری به نظر برسد، اما اینطور نیست و گلس محافظ ال سی دی نقش بسیار مهمی در مراقبت از گوشی ایفاء می‌کند. گلس محافظ ال سی دی علاوه بر اینکه از ایجاد خط و خش روی نمایشگر گوشی جلوگیری می‌کند، در خیلی از موارد مثل وقت‌هایی که گوشی از دست شما بیفتد، بخشی از انرژی ضربه‌ای وارد شده به نمایشگر را جذب کرده و تا حدی از آسیب دیدن ال سی دی جلوگیری خواهد کرد.

 مراقبت از گوشی با به کارگیری شارژر اورجینال

همیشه بهترین شارژر گوشی همان شارژری است که به همراه آن و در باکس دستگاه در اختیارتان قرار داده می‌شود؛ بنابراین سعی کنید تا حد امکان فقط از همان شارژر استفاده کنید، اما اگر بنا به هر دلیل لازم شد از شارژ دیگری استفاده نمایید، حتما در حین خرید دقت داشته باشید که شارژر اصل و اورجینال بوده و استاندارد‌های لازم را به همراه داشته باشد. هیچوقت برای شارژ گوشی خود از شارژر‌های ضعیف و غیر اورجینال استفاده نکنید، چون در دراز مدت روز عملکرد باتری گوشی تاثیر می‌گذارند و در برخی شرایط حتی ممکن است منجر به بروز حوادث ناگوار هم شوند.

 مراقبت از گوشی با به کارگیری کیس و گارد محافظ

قبول دارید که نصب گارد یا کیس‌های محافظ روی گوشی‌های موبایل زیبایی آن‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده از بین می‌برند، اما استفاده از این ابزار‌ها یکی از اصلی‌ترین روش‌های مراقبت از گوشی و افزایش طول عمر آن‌ها محسوب می‌شود. گارد‌های با کیفیتی که برای گوشی‌های موبایل طراحی و تولید می‌شوند در حین بروز حوادثی همچون افتادن گوشی از دست کاربر می‌توانند بخش عظیمی از انرژی وارد بر دستگاه را جذب کنند و بدین ترتیب از وارد شدن کل انرژی به گوشی جلوگیری کنند. همچنین استفاده از گارد در خیلی از موارد باعث نجات پیدا کردن گوشی در موقعیت‌های خاصی مثل افتادن آن در آب هم می‌شود. پس همیشه گوشی خود را به یک کیس یا گارد مناسب مجهز کنید:

مراقبت از گوشی با رفتار مناسب!

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در مراقبت از گوشی موثر است، مربوط به نوع رفتاری می‌شود که شما با آن می‌کنید! متاسفانه اغلب افراد رفتار درستی با گوشی ندارند، برای مثال گوشی را پرت می‌کنند یا در حین کشیدن سیم شارژر یا هندزفری هیچ توجهی به سوکت شارژ و جک هندزفری ندارند و محکم آن را تحت کشش قرار می‌دهند. تمام این مسائل به تدریج منجر به آسیب دیدن گوشی می‌شوند. کار کردن با گوشی با دست خیس، توجه نکردن به محل قرار دادن گوشی روی مبل، تخت ... همگی از مسائلی هستند که می‌توانند به سادگی عاملی شوند که به گوشی شما آسیب برسانند. پس یکی از مهم‌ترین اصل‌های مراقبت از گوشی درست رفتار کردن با آن است.

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره ۷۵۱۴۷-۰۲۱ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

مراقبت از گوشی با تمیز کردن دوره‌ای آن

سعی کنید دائما گوشی هوشمند خود را در بازه‌های زمانی مشخصی تمیز کنید. وجود گرد و غبار در شیار‌های گوشی می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خنک کاری دستگاه شود. همچنین امکان نفوذ این گرد و غبار در داخل گوشی هم وجود دارد. پس همیشه سعی کنید گوشی خود را در بازه‌های زمانی مشخص تمیز نمایید. این کار را با دستمال مناسب انجام دهید و هیچ وقت از آب برای پاک کردن گوشی استفاده نکنید. پس اگر به فکر مراقبت از گوشی موبایل خود هستید، بهتر است همیشه آن را تمیز نگه دارید

مراقبت از گوشی با جلوگیری از داغ شدن دستگاه

گوشی‌های هوشمند در برخی شرایط مثل انجام بازی‌های سنگین داغ می‌شوند. داغ شدن بدنه گوشی‌های هوشمند امری طبیعی است، اما اگر این داغ شدن برای مدت زمان طولانی باقی بماند ممکن است به قطعات موبایل و به ویژه باتری آن آسیب بزند. پس توصیه می‌کنیم تا حد امکان از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید یا اگر خیلی دوست دارید بازی‌های سنگین را در گوشی اجرا کنید، هر بار در بازه‌های زمانی مشخصی به گوشی استراحت بدهید تا خنک شود. سپس می‌توانید مجددا با آن بازی کنید. فراموش نکنید که گرما دشمن باتری‌های لیتیوم یونی است، پس جلوگیری از داغ شدن گوشی می‌تواند راه حل عالی برای مراقبت از باتری این محصولات باشد.

مراقبت از گوشی با دور نگه داشتن از دست کودکان

سعی کنید تا حد امکان گوشی خود را در اختیار کودکانی که هنوز متوجه نیستند این گجت چه ابزار ظریفی است قرار ندهید. کودکان ممکن است به دلیل آگاه نبودن صدماتی را به گوشی بزنند که گا‌ها جبران پذیر نخواهند بود. پ تا حد امکان گوشی خود را از دسترس کودکان دور کنید.

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره ۷۵۱۴۷-۰۲۱ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

مراقبت از گوشی با قرار ندادن آن در کنار اجسام تیز و سفت

خیلی از افراد گوشی خود را در جیب شلوار قرار می‌دهند و ابزار‌های دیگری مثل دست کلید خود را هم در همان جیب فرو می‌کنند! این مسئله یک بی‌دقتی کامل است و می‌تواند به صفحه نمایش و قاب گوشی آسیب برساند. سعی کنید هیچ وقت گوشی را در کنار ابزار‌ها و اجسام‌های تیز، برنده و سفت مثل دست کلید قرار ندهید.

مراقبت از گوشی با قرار ندادن آن در جیب پشت

هیچوقت گوشی هوشمندتان را در جیب پشت شلوار قرار ندهید. گوشی‌های موبایل در برابر فشار بسیار حساس هستند و اگر شما ناآگاهانه روی گوشی خود بنشینید مطمئن باشید که آسیب جدی به آن وارد می‌شود که شاید اثرات آن به مرور نمایان شوند. همچنین قرار دادن گوشی در جیب پشت خطر دزدیده شدن آن را افزایش می‌دهد، پس به منظور مراقبت از گوشی موبایلتان هیچوقت آن را در جیب پشت شلوار قرار ندهید.

مراقبت از گوشی با دور نگه داشتن آن از ابزار‌های رادیویی و مگنتی

قرار دادن گوشی‌های موبایل در کنار سایر ابزار‌های رادیویی و آهنربایی ممکن است به آن آسیب برسانند، بنابراین همیشه دقت کنید که گوشی شما در نزدیکی این ابزار‌ها قرار نگیرد. این مسئله به ویژه در مورد ابزار‌های آهنربایی یا مگنتی باید کاملا رعایت شود.

اما اگر نیاز به تعمیر موبایل داشتیم چه کنیم؟

اگر بنا به هر دلیل نیاز شد که موبایل خود را تعمیر کنید، حتما آن را به دست تعمیرکار مجربی بسپارید. یک تعمیرکار خوب با تعمیر اصولی موبایل شما می‌تواند همه چیز را به حالت اولیه خوش باز گرداند. برای انجام این کار و تجربه یک تعمیر بی‌دردسر و با ضمانت می‌توانید از سرویس تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید.

کارشناسان مجرب این شرکت گوشی شما را با در اختیار داشتن جدیدترین ابزار‌های پیشرفته و با روش‌های اصولی و کاملا نوین تعمیر می‌کنند و بدین ترتیب گوشی تعمیر شده را با گارانتی در اختیارتان قرار خواهند داد. فراموش نکنید که سپردن گوشی به یک تعمیرکار مجرب خود یکی از روش‌های مراقبت از گوشی محسوب می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید