به گزارش بازار مشترک به نقل از ایسنا، علی اکبر محرابیان امروز در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه برق در خصوص واردات و صادرات اظهار کرد: همانطور که قبلا گفتیم تبادل برق جزو برنامه‌های وزارت نیرو است، در زمان‌هایی که نیاز به برق داریم برق را از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: همین طور در زمان‌هایی که برق مازاد داریم نسبت به صادرات برق اقدام خواهیم کرد البته تبادلات برق را همانطور که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو در مورد روسیه گفت: سنکرون اولیه انجام شده و اکنون در حال انجام کارها و مطالعات فنی برای سنکرون کردن برق مشترک ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه هستیم.

محرابیان تصریح کرد: هدف این است که بتوانیم با روس‌ها ارتباط برقی داشته باشیم و این مساله باعث پایدارسازی برق کشور می‌شود و امکان تامین برق در فصول مختلف را فراهم می‌کند، اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق اکنون در ریل خوبی قرار گرفته و از توانمندی بالایی هم برخوردار است، اظهار کرد: ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی‌ها و هم برای رشد اقتصادی از ظرفیت خوبی برخودار است.

محرابیان با تاکید بر اینکه صنعت برق در زمینه دستاوردهای داخلی بی‌نظیر بوده و برخی این دستاوردها برای اولین بار است، اظهار کرد: انصافا صنعت برق صنعت پرافتخاری است این صنعت به گفته متخصصان در ابتدای انقلاب تقریبا صددرصد ‌وابسته بود، اما اکنون پیشرفت‌های کم نظیری دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف گذاری این است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز شاهد بهینه سازی مصرف باشیم تا شدت مصرف کاهش یابد، گفت: تلاش می‌شود تولید برق کشور معطوف به رشد تولید و صنعت کشور باشد.

به گفته وزیر نیرو امسال تابستان در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف بدون قطعی برق بودیم. میزان صرفه جویی حاصل شده در بخش خانگی و تجاری به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص داده شد و این مسیر ادامه خواهد یافت.

گفتنی است : بیست‌ودومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران، صبح امروز ۲۹ آبان‌ماه با حضور "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو، معاونان و مدیران ارشد صنعت برق و تعدادی از میهمانان خارجی افتتاح و آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه، ۳۵۰ شرکت داخلی و ۲۲ نماینده شرکت‌های خارجی از ۹ کشور جهان حضور یافتند؛ این نمایشگاه طی روزهای ۲۹ آبان‌ماه تا دوم آذرماه در ۱۱ سالن نمایشگاهی دایر و پذیرای متخصصان، صنعت‌گران و علاقه‌مندان است.

ساعت بازدید از بیست‌ودومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران ۸ صبح تا ۱۵ عصر خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید