اگرچه این خورشیدگرفتی جزئی بود و اکثر افراد می‌توانستند بین 40 تا 60 درصد سطح خورشید را ببینند که توسط ماه پوشیده شده، اما این رویداد توجه ناظران آسمان سراسر جهان با دوربین‌ها و تلسکوپ‌های را به خود جلب کرد. خورشید‌گرفتگی از بیشتر اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و بخش‌های غربی آسیا قابل مشاهده بود.

در حالی که این آخرین فرصت برای تماشا خورشیدگرفتگی در سال 2022 محسوب می شد، اما برخی نقاط جهان چند هفته دیگر فرصتی برای تماشا ماه‌گرفتگی خواهند داشت. در 8 نوامبر (17 آبان) پدیده ماه‌گرفتگی رخ خواهد داد که از آمریکای شمالی، بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی و شرقی، استرالیا و نیوزلند قابل مشاهده است.

خورشیدگرفتگی 3 آبان از دید عکاسان جهان
در ادامه تصاویری از خورشیدگرفتگی اخیر را مشاهده خواهیم کرد.

در تصویر بالا که از شهر حیدرآباد، هند گرفته شده، سایه ماه در میان برخی درختان به خوبی روی خورشید دیده می‌شود. تصویر زیر نیز در قاهره، مصر گرفته شده که همزمان با رویداد خورشیدگرفتگی گرد و غبار در هوا در حال حرکت بوده است.

در روسیه، مردم توانستند تا 86 درصد از خورشید را که توسط ماه پوشیده شده، تماشا کنند. در تصویر زیر که در مسکو گرفته شده، جسم تزئینی شبیه به ستاره یک ساختمان مرتفع نیز در قاب تصویر قرار گرفته است.

عکس ترکیبی زیر نیز که در شهر تاریخی لاکوئیلا، ایتالیا گرفته شده، خورشیدگرفتگی را در چندین نمای مختلف نشان می‌دهد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید