به گزارش بازار مشترک به نقل از ایسنا، "یاسوکازو هامادا" که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ وزیر دفاع بود بار دیگر در همین سمت قرار گرفت و "نوبو کیشی" به عنوان مشاور ویژه نخست وزیر در امنیت ملی منصوب شد.

"یاسوتوشی نیشیمورا" که پیشتر یکی از مقام‌های ارشد در واکنش به کووید بود، اکنون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت شده و همچنین مسئول روابط و همکاری اقتصادی با روسیه خواهد بود.

وی که در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ وزیر احیای اقتصادی ژاپن بود آشنایی با امور اقتصادی دارد.

"سانائه تاکایچی" رئیس سیاسی حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن نیز وزیر امنیت اقتصادی است.

"تارو کونو" که از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ وزیر خارجی و از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ وزیر دفاع بود، اکنون وزیر امور دیجیتال شده است.

همچنین دفتر وزیر امور داخلی و ارتباطات نیز به "مینورو ترادا"، مشاور سابق نخست وزیر اختصاص یافت. "کاتسونوبو کاتو" نیز در پست خود به عنوان وزیر بهداشت به کارش ادامه می‌دهد.

برخی از وزرای کابینه ژاپن نیز در نتیجه این تغییرات، جایگاه‌های خود را از دست ندادند و تغییری در پست‌هایشان ایجاد نشد مانند "یوشیماسا هایاشی" وزیر خارجه، "شونیچی سوزوکی" وزیر دارایی، "هیروکازو ماتسونو" دبیر کابینه، "تتسو سایتو" وزیر زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری و " دایشیرو یاماگیوا" وزیر احیای اقتصادی.

مقام‌های جدیدی نیز قرار است تصدی کرسی‌های وزارتخانه‌های آموزش، دادگستری، کشاورزی، جلوگیری از بلایای طبیعی و محیط زیست را به دست بگیرند.

"تارو آسو"، معاون رئیس حزب حاکم و "توشیمیتسو موته‌گی"، دبیرکل حزب در پست‌هایشان ابقا شدند.

اعضای کابینه جدید پس از مراسم تایید توسط امپراتور ژاپن امروز رسما کارشان را آغاز می‌کنند.

در اصل تغییر کابینه اوایل سپتامبر آتی قرار بود باشد اما فومیو کیشیدا، نخست وزیر تصمیم گرفت تا این روند را زودتر انجام دهد چون می‌خواست به ترویج مفهوم اقتصادی خود از "سرمایه داری نوین" سرعت بخشد و به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت اقداماتی انجام دهد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید