به گزارش بازار مشترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،دانشمندان نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۸ به وجود ویروس هنیپای موسوم به لانگیا در استان‌های شاندونگ و هنان واقع در شمال شرق چین پی بردند، اما این ویروس به طور رسمی هفته گذشته شناسایی شد.

به گزارش گاردین، به گفته دانشمندان، این ویروس احتمالا از حیوان به انسان منتقل شده است و مقامات بهداشتی تایوان در حال بررسی شیوع این بیماری هستند. محققان حیوانات وحشی را مورد آزمایش قرار دادند و آر ان‌ای RNA ویروس لانگیا را در بیش از یک چهارم از ۲۶۲ حیوان حشره خوار شبیه به موش کور شناسایی کردند؛ نتیجه‌ای که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا حاملان کلیدی ویروس لانگیا هستند. این ویروس همچنین در دو درصد از بز‌های اهلی و پنج درصد سگ‌ها شناسایی شده است.

این ویروس در انسان‌ها موجب بروز نشانه‌هایی همچون تب، خستگی، سرفه، بی اشتهایی و درد ماهیچه می‌شود. به گفته دانشمندان، همه افراد آلوده به این ویروس دچار تب شده اند. این ویروس تاکنون تلفاتی بر جای نگذاشته است.

پروفسور وانگ لینفا در گفتگو با نشریه گلوبال تایمز می‌گوید ویروس لانگیا تاکنون قربانی نداشته است و هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست این ویروس می‌تواند بین افراد منتقل شود یا خیر. از ۳۵ نفری که به این ویروس آلوده شده اند بیشتر آن‌ها کشاورز و بقیه آن‌ها شامل کارگران کارخانه‌ها هستند. بررسی محققان نشان می‌دهد این ویروس از طریق تماس نزدیک انتقال نمی‌یابد، اما همچنان باید مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

کارشناسان بیماری‌های عفونی مدتهاست هشدار داده اند بحران تغییرات آب و هوایی و تخریب طبیعت، خطر انتقال ویروس‌ها را از حیوانات به انسان‌ها افزایش می‌دهد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید