به گزارش بازار مشترک ،آقای محسن صفدری در گفتگو با صدا و سیما، با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک باری و اتوبوسی وارد شده، افزود: برای واردات لاستیک در سال نود و هشت, ۶۰۰ میلیون دلار هزینه شد و اگر بتوانیم این ارز را در داخل هزینه کنیم، می‌توانیم در تولید لاستیک باری و اتوبوسی تمام سیمی به خودکفایی صد در صدی برسیم.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت، با تولید لاستیک در داخل، هم اشتغال ایجاد می‌کنیم و هم به خودکفایی صد در صدی می‌رسیم و وزارت صمت هم حمایت همه جانبه با کمک بانک‌های عامل از تولیدکنندگان دارد. 

صفدری با بیان اینکه نظام بانکی ساز و کار مخصوص به خود را دارد، گفت: صندوق توسعه ملی، چون درصد سود کمی دارد، می‌تواند وام در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. برآورد شده برای راه اندازی یک واحد ۵۰ هزار تنی تولید لاستیک بایاس, ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کارخانه تولیدی در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات تعطیل شده است، گفت: یک واحدی در اطراف تهران تعطیل شده بود، اما اخیرا به مدار تولید برگشته است. 

به گفته مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت، اولویت کشور تولید لاستیک رادیال تمام سیمی است؛ بحث به روز رسانی فناوری تولید این لاستیک و خط تولید آن جزو مسائل مهم به شمار می‌آید که قرار است از صندوق توسعه ملی وامی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: لاستیک رادیال به صورت حواله در سامانه کالا عرضه می‌شود که فرآیند خاص خود را دارد و سازمان راهداری آن را اعلام می‌کند. 

صفدری اضافه کرد: افزایش قیمت جهانی ارز روی نرخ لاستیک تاثیر گذاشته از این رو قیمت لاستیک داخلی نیز اخیرا 30 درصد افزایش داشته است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید