به گزارش بازار مشترک به نقل از صداوسیما،در نشست صادرکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور استاندار مازندران و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی میان وزارت امور خارجه و استانداری مازندران در راستای توسعه صادرات محصولات استان منعقد شد.

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران و سید مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه این تفاهم نامه را امضا کردند. ‎

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست صادرکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان از جمله کشاورزی و مرکبات گفت: با پیگیری و رایزنی وزارت امور خارجه صادرات این محصول به چین فراهم شده است.

صفری با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای صادرات مرکبات به چین و کشور‌های مختلف صورت گرفته است، افزود: مازندران دارای ظرفیت‌هایی نظیر مصالح ساختمانی است و کشور‌های همسایه از جمله روسیه نیازمند مصالح ساختمانی هستند.

او به ماهیت این وزارتخانه برای تسهیل در روابط اقتصادی و صادراتی و ارزآوری اشاره کرد و ادامه داد: وزارت خارجه با افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازاریابی درپی جذب بازار‌های صادراتی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی از ایران به کشور روسیه از سه میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، افزود: نیاز روسیه به مصالح ساختمانی رشد یافته که با رایزنی‌های انجام شده ظرفیت افزایش صادرات مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، سیمان و گچ به این کشور فراهم شده است.

او گفت: مسوولان مازندران با توجه به ظرفیت‌های این استان در تولید مصالح ساختمانی و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در این حوزه، نسبت به فراهم کردن مقدمات افزایش صادرات این نوع از اقلام به کشور‌های روسیه، ازبکستان و قزاقستان خود را آماده کنند.

صفری با بیان اینکه به دنبال گسترش ترانزیت کالا از طریق دریا و جاده و افزایش فعالیت کوریدور شمال – جنوب و شرق به غرب هستیم ادامه داد: ترانزیت کالا باید از ۵ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن برسیم، اما در حال حاضر ظرفیت حمل بالای ۱۵ میلیون تن کالا را نداریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی استان در قالب سفر ۲ روزه امروز وارد استان شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید