به گزارش بازار مشترک به نقل از روزیاتو ،اهرام ثلاثه چطور ساخته شده اند؟ داخل آن‌ها چه چیز‌هایی پنهان شده؟ نوشته‌های روی دیوار‌های داخلی و بیرونی این اهرام چه می‌گویند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بسیاری از سوالات شما در مورد این اهرام مرموز پاسخ داده و شما را با ۲۴ واقعیت جالب در مورد اهرام باستانی از جمله اهرام ثلاثه آشنا خواهیم کرد که مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند.

۱- به دلیل ماهیت ظریف شان، بسیاری از اتاق‌های داخل اهرام ثلاثه هنوز توسط انسان‌های مدرن مورد کندوکاو قرار نگرفته اند

هالیوود باعث شده باور کنید که بسیاری از اهرام باستانی در نقاط مختلف جهان حاوی مناطقی غیرقابل دسترس هستند، زیرا در آن‌ها تله‌های قرار داده شده، در‌های مخفی دارند یا با نفرین‌های باستانی حفاظت می‌شوند، اما واقعیت این است که بسیاری از این مناطق مملو از شن و ماسه بوده و بعد از ساخت کاملاً مهر و موم شده اند، زیرا تنها توسط کارگران سازنده برای دسترسی به دیگر نقاط و به عنوان منبعی برای اکسیزن مورد استفاده قرار گرفته اند.

۲- ایالات متحده در کالینزویل، ایلینوی یک هرم باستانی دارد که پایه آن از هرم خورشید بزرگ‌تر است

برخلاف دیگر اهرام، هرم موسوم به Monks Mound به جای سنگ از خاک و خاک رس ساخته شده و ساخت آن در سال ۱۱۰۰ میلادی به پایان رسیده است. نام آن از نوادگان فرانسوی می‌آید که در قرن نوزدهم ادعای مالکیت این منطقه را داشتند و بخشی از آن را به گروهی از روحانیون مسیحی هدیه داده بودند.

۳- محققان بر این باورند که که مصریان باستان از شن مرطوب برای کاهش اصطکاک به منظور انتقال سنگ‌های بزرگ برای ساخت اهرام استفاده کرده اند

برای سال ها، محققان، باستان شناسان و تئوری پردازان توطئه سعی کرده اند بفهمند مصریان باستان چگونه توانسته اند چنین سنگ‌های عظیم الجثه‌ای را برای ساخت اهرام ثلاثه به محل استقرار آن‌ها منتقل کنندو اخیراً نقاشی‌های روی یک دیوار در اهرام ثلاثه که به اشتباه گفته شده بود تصویری از یک مراسم مذهبی ارائه می‌دهد، در واقع تصویری از ترفند مصریان برای حرکت دادن این سنگ‌ها را به تصویر کشده بود.

۴- هرم بزرگ جیزه تنها عجایب باستانی باقیمانده جهان است

از هفت عجایب باستانی تنها هرم جیزه باقی مانده و همچنان استوار است. ساخت آن برای مصریان ۲۰ سال زمان برده و در نهایت در سال ۲،۵۶۰ قبل از میلاد مسیح بود که ساخت آن به پایان رسید. هرم جیزه به مدت نزدیک به ۴،۰۰۰ سال بزرگ‌ترین سازه در جهان بود تا اینکه صومعه لینکلن در سال ۱،۳۰۰ پس از میلاد مسیح ساخته شد.

۵- پیدا کردن و بررسی تمام دالان‌های داخل سالن ملکه‌ها در هرم جیزه بیش از ۱۸ سال زمان برد

در سال ۱۹۹۳، یک مهندس آلمانی به نام رودولف گانتنبرینگ برای اولین بار تلاش کرد تا این دالان‌ها رابه کمک یک ربات خزنده بررسی کند. پس از بالا رفتن به ارتفاع ۲۰۰ فوتی، این مهندس آلمانی دریافت که یکی از دالان‌ها با چیزی شبیه دری که از سنگ آهک ساخته شده بسته شده است و تکه‌ای مس فرسوده شده که شبیه دستگیره بود نیز روی آن قرار دارد.

بعد از دومین تلاش در سال ۲۰۰۲ توسط انجمن ملی جغرافیاشناسی بود که مشخص شد دیوار دیگری پشت ان دیوار وجود دارد و در سال ۲۰۱۱ طی پروژه جدی بود که از دوربینی کوچک شبیه مار برای تماشای زوایای این دالان‌ها استفاده شد. آن‌ها با موفقیت هیروگلیف‌هایی که به رنگ قرمز نوشته شده بود را روی دیوار‌های این دالان‌ها کشف کرده و دریافتند که در سنگ آهکی در قسمت پایینی پشت خود بسیار صیقلی است. محققان همچنین به این باور رسیدند که مس پیدا شده هدفی تزیینی دشته است.

۶- بسیاری از اهرام دارای در‌های دروغین هستند، چیزی که به باور مصریان باستان، ارتباط بین دنیا‌های مردگان و زندگان بودند

در‌های دروغین معمولاً به عنوان مکان‌هایی برای قربانی کردن در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفتند تا هدایای خود را آنجا برای مردگانشان بگذارند. اکثریت این در‌ها به سمت غرب اهرام باز می‌شوند، زیرا مصریان باستان غرب و مرگ را با هم مرتبط می‌دانستند.

۷- بیش از دو میلیون قطعه سنگی برای ساخت هرم بزرگ جیزه به کار رفته که نزدیک به ۱۵ هکتار زمین را پوشانده است

جان رومر تاریخ نگار و باستان شناس مشهور بر این باور است که یک مدل در مقیاس یک به یک از اهرام ثلاثه پیش از ساخت نسخه اصلی روی زمین ساخته شده بود و در ادامه دقت غیرقابل باور ساخت آن را مورد بحث قرار می‌دهد. کارشناسان برآورد کرده اند که وزن اهرام ثلاثه بیش از ۵ میلیون تن است. هرم جیزه به ارتفاع ۳۰ برابر ساختمان امپایر استیت، آنقدر بزرگ و بلند است که از روی کره ماه نیز دیده می‌شود.

۸- برخلاف باور عمومی، بزرگ‌ترین سازه هرمی جهان در مکزیک قرار دارد

در حالی که هرم بزرگ جیزه بلندترین سازه هرمی جهان است، هرم بزگ چلولا که در مکزیک قرار دارد بزرگ‌ترین بوده و بیش از ۴.۵ میلیون متر مکعب حجم دارد.

۹- هیروگلیف‌ها تا سال ۲۰۱۱ در اهرام ثلاثه پیدا نشده بودند

شاید باورش دشوار باشد، اما تا قبل از ۲۰۱۱، هیچ هیروگلیف شناخته شده‌ای در داخل اهرام مصر پیدا نشده بود. بعد از کاوش‌های طاقت فرسا، رنگ‌های قرمز رنگی در مناطق قبلاً دور از دسترس پیدا شد که به باور تاریخ نگاران هیروگلیف هستند. هیروگلیف‌ها در واقع نوشته‌ها و حروف تصویری هستند.

۱۰- بدون تکنولوژی مدرن، سازندگان اهرام ثلاثه آنقدر علم داشتند که اهرام را به سمت شمال واقعی ساخته و برای این کار از دانش نجوم استفاده کردند

ساخت هرم جیزه خود یک شاهکار بسیار عجیب است. در حالی که محققان از قبل نیز از توانایی مهندسی مصریان باستان در زمان ساخت این اهرام حیرت زده بودند، دانشمندان، تاریخ نگاران، باستان شناسان و ستاره شناسان سعی دارند دریابند آن‌ها چطور توانسته اند هرم جیزه را به شمال واقعی و تنها به کمک دانش نجوم تطبیق دهند.

۱۱- سازندگان اهرام ثلاثه قبر‌های خاص خودشان را داشتند. بیش از ۶۰۰ قبر متعلق به کارگران تاکنون در اهرام ثلاثه کشف شده است

اولین قبر‌های کارگران اهرام ثلاثه توسط گردشگران و در سال ۱۹۹۰ کشف شدند. زاهی هواس باستان شناسان مصری بر این باور است که این موضوع می‌تواند بدین معنا باشد که برده‌های سازنده اهرام مصر برخلاف آن چیزی که در فیلم‌های هالیوودی دیده شد و باور عمومی است، کارگرانی مزد بگیر بوده اند.

۱۲- مجسمه ابوالهول که نگهبان اهرام ثلاثه است، بزرگ‌ترین مجسمه یک تکه جهان به شمار می‌آید

مجسمه ابوالهول همانند خود اهرام مصر از سنگ آهک ساخته شده است. هنوز بر سر این موضوع بحث وجود دارد که چه کسی این مجسمه را از تراشیدن سنگ آهکی ساخته و هدف او چه بوده است. باور عمومی بر این است که این مجسمه در سال ۲۵۰۰ پیش از میلاد مسیح توسط پادشاهی به نام فرعون خفره ساخته شده است.

۱۳- در قرن دوازدهم، العزیز حاکم کُرد منطقه سعی داشت اهرام مصر را نابود کند و در صدمه رساندن به آن‌ها موفق بود

در انتهای قرن دوازدهم میلادی، العزیز تلاش کرد تا اهرام ثلاثه را ویران کند. کارگران او که نمی‌توانستند بیش از دو سنگ را در طی یک روز از داخل اهرام خارج کنند، دریافتند که خراب کردن آن از ساختنش نیز دشوارتر است.

۱۴- علیرغم دمای بیرون از اهرام، دمای داخل آن معمولاً تغییری نکرده و ثابت است

دالان‌های ورود هوا در ساختار اهرام ثلاثه ساخته شده و به فضای داخلی امکان می‌دهند که دمای آن همیشه ۲۰ درجه سانتیگراد ثابت باقی بماند.

۱۵- از سال ۱۹۸۳، بحث‌های بسیاری در مورد انطباق اهرام مصر با کمربند شکارچی وجود دارد

این ایده توسط رابرت باووال مطرح شد که برخی نیز آن را مورد انتقاد قرار داده اند. اد کراپ از رصدخانه گریفیث بر این باور است که ناهنجاری‌ها و ناهمخوانی‌های قطعی بین ستارگان و اهرام ثلاثه باعث می‌شود که این ایده غیرقابل اثبات باشد.

۱۶- هرم بزرگ جیزه در واقع ۸ طرف دارد، اما این هشت ضلع را تنها از آسمان می‌توان دید

مرکز هر طرف اصلی هرم جیزه تورفته و کنگره دار است و به همین دلیل است که این هرم هشت طرف یا هشت ضلع دارد. البته این هشت ضلعی برای چشم غیرمسلح قابل دیدن نبوده و باید برای دیدن آن از بالا به آن نگاهی انداخت.

۱۷- دانشمندان و تاریخ نگاران توانسته اند ظاهر اهرام ثلاثه در قرن‌ها قبل را ترسیم کنند

اهرام ثلاثه مصر که از سنگ‌های آهکی صیقل خورده ساخته شده باعث انعکاس نور خورشیده شده و بدین ترتیب یک نور بسیار قوی از خود تولید می‌کند که از مایل‌ها دورتر دیده می‌شود.

۱۸- اکثر اهرام آزتک‌ها برای تماشای عموم باز هستند

در اهرام آزتک ها، ۵ پارک باستان شناسی به روی عموم باز هستند، اما از این پنج پارک، پارک باستان شناسی تئوتیهواکان مشهورترین آن هاست، زیرا هرم خورشید و هرم ماه که از مشهورترین اهرام بزرگ جهان هستند را در خود جای داده است.

۱۹- در حالی که اهرام مصر عموماً به عنوان مقبره مورد استفاده قرار می‌گرفته، اهرام آمریکای جنوبی عمدتاً به عنوان معبد و جایگاه پرستش به کار می‌رفته اند

معابد اهرام تمدن‌های آمریکای جنوبی عمدتاً در نوک اهرام قرار داشت که بسیار شبیه زیگورات‌های بین النهرین و زیگورات چغازنبیل ایران است.. برای مثال اهرام جادوگر حاوی ۵ معبد است.

۲۰- برخی از اهرام مایا‌ها با مصالحی که از برزیل وارد شده ساخته شده اند

میکا ماده‌ای معدینی است که هزاران مایل دورتر در برزیل یافت می‌شود، اما در معابد، ساختمان‌ها و خانه‌های مردمان مایا نیز دیده می‌شود. از میکا در ساخت و ساز در فرهنگ‌های دیگر مانند هندی، یونانی، رومی، مصری و چینی نیز استفاده شده است.

۲۱- اهرام آمریکای جنوبی به داشتن زمین‌های بازی‌های توپی شناخته می‌شده که مکانی برای سرگرمی بوده اند

بسیاری از قوانین این بازی‌ها در طول تاریخ از یاد رفته اند و بدین ترتیب بازی El juego de la pelota شبیه ترکیبی از بازی‌های دیگری بوده که در سالن‌های ورزشی نزدیک معابد انجام می‌شده است.

۲۲- صد‌ها گوی فلزی زیر هرمی باستانی در مکزیکو سیتی یافت شده است

ربات‌ها صد‌ها گوی زرد رنگ که با نام «طلای دلقک» یا «طلای جعلی» نامیده می‌شود را در زیر هرمی باستانی در مکزیکو سیتی پیدا کردند. باستان شناسان هنوز نفهمیده اند که مورد استفاده این گوی‌های زرد رنگ چه بوده است.

۲۳- مصر کشوری نیست که بیشترین اهرام را دارد. نوبیا در سودان بیش از ۲۵۰ هرم دارد که نزدیک به ۸۰۰ سال پس از اهرام مصر ساخته شده اند

اهرام نوبیایی توسط حاکمان پادشاهی کَش ساخته شده اند، سلسله‌ای باستانی در آفریقا که مرکز آن‌ها در سودان امروزی بوده است. تمامی این قبر‌ها قرن‌ها قبل غارت شده اند.

۲۴- تاریخ نگاران بر این باورند که در معبد خورشید در آمریکای جنوبی کودکان را قربانی می‌کردند

در معبد خورشید آثار باستانی زیادی کشف نشده، اما مراکز دفن بسیاری همراه با ۱۲ جنازه کشف شده که ۱۰ نفر از آن‌ها مثله شده بودند. شرایط اجساد و حضور بقایای حیوانات در این قبر‌ها باعث شده که تاریخ نگاران بر این باور باشند که در این معبد قربانی کردن انسان‌ها به عنوان قربانی برای خود سازه صورت می‌گرفته است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید