به گزارش بازار مشترک به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی امین در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هدف گذاری صادرات به مبلغ صادرات و افزایش سالانه آن توجه می‌شود، اما بیشتر از آن ترکیب صادرات مهم است. ممکن است کالاهای نیمه خام صادر شود، اما آن هم اشتباه است و باید به سمت صادرات دانش بنیان برویم و ترکیب و سهم آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۷۰ واحد دانش بنیان تولیدی در شهرک های صنعتی مستقر شدند، تصریح کرد: همچنین نزدیک به ۱۶۰۰ کارگاه برای استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی در حال احداث است تا شرایط برای تولید آن ها فراهم شود.

به گفته وزیر صمت اقدام دیگر برای شرکت‌های دانش‌بنیان این است که زمین بدون مزایده در اختیار این واحدها قرار می گیرد و فقط ۵ تا ۱۰ درصد پیش پرداخت گرفته می‌شود. بازپرداخت زمین هم ۴۸ ماهه است.

 به مناسبت دهه تولید و تجارت، نخستین نمایشگاه «توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط» از تاریخ ۵ الی ۸ تیرماه توسط سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری و مشارکت خانه‌صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید