فیروز نادری به خبرنگار بازار مشترک، درباره وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار گفت: قیمت خودروهای داخلی در روزهای گذشته روند کاهشی داشته است. به طوری که حدود یک میلیون تا ۲ میلیون تومان قیمت‌ها کاهش داشته است.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه با اشاره به رکود بازار خودرو خاطرنشان کرد: قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته اما خرید و فروش خودرو کم شده است. علت آن هم این است که نقدینگی مردم کم شده و بیشتر سرمایه‌های مردم به سمت خرید ملک و دلار و طلا رفته است. 
وی افزود: مردم کمتر روی خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند به علت اینکه مالیات بر گردش حساب، کارتخوان‌ها و خرید و فروش خودرو باعث شده خرید و فروش خودرو سود چندانی نداشته باشد که بخواهند مالیات آن را هم ب‍‍‍‍‍‍پردازند که این قضیه باعث رکود بازار خودرو شده است.
فیروز نادری با اشاره به عدم ‍پلاک‌گذاری خودروها اظهار کرد: یک علت دیگر رکود بازار هم این است که برخی خودروها فاکتور شده‌ اما ‍پلاک‌گذاری نشده‌اند که اگر پلاک‌گذاری شود فکر کنم قیمت خودرو پایین‌ترهم بیاید.
وی افزود: خودروهای ایران خودرو متقاضی بیشتری نسبت به سای‍پا دارند به همین دلیل روند کاهشی قیمت خودروهای سای‍پا بیشتر از ایران خودرو بوده است. 
این کارشناس صنعت خودرو درباره سامانه فروش یکپارچه خودرو و تاثیر آن بر بازار خودرو گفت: این سامانه هنوز نتیجه خاصی نداشته که بتوان عملکرد آن را ارزیابی کرد.

قیمت برخی از خودروهای داخلی امروز به شرح ذیل میباشد:

چرا خودرو داخلی خریدار ندارد؟

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید