به گزارش بازار مشترک ،غلامرضا رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا روز گذشته (دوشنبه ۳۰ خرداد ماه) ۹ روز از آغاز عملیات پرواز حجاج گذشته است و در این ایام ۴۱ پرواز از فرودگاه‌های زنجان، مشهد، کرمان، شیراز، تبریز، بندرعباس، اهواز، اصفهان که با این تعداد پرواز ۱۰ هزار و ۲۶۰ مسافر با ۱۸۹ هزار و ۶۳ کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون محاسبه آمار پروازهای حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است، افزود: پروازهای حج زنجان، کرمان، تبریز و بندرعباس تمام شده و همه زائران این شهرها به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و بندرعباس، شیراز و مشهد به جده و بقیه شهرها به مدینه اعزام شدند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: البته بر اساس آخرین آمار دریافت شده، تا روز گذشته، ۱۹ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده که در این پروازها بیش از ۴۵۴۴ مسافر به همراه بیش از ۹۹ هزار و ۳۵۸ کیلوگرم بار به عربستان اعزام شدند.

رستمیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میانگین تاخیر پروازهای حج تا امروز چقدر بوده است؟ گفت: متوسط تاخیر این پروازها ۷۵ دقیقه بوده است که به نسبت سال‌های گذشته این تاخیرها بسیار کمتر شده و حتی می‌توان گفت ایده‌آل است چرا که در گذشته خیلی بیشتر بود. البته یک پرواز در این میان تاخیری بیش از هشت ساعت دارد.

وی با بیان اینکه این پروازها تنها از سوی ایران‌ایر انجام شده و تاکنون ایرلاین عربستانی پروازی را در فرودگاه‌های ایران انجام نداده است، اعلام کرد: تاخیرهای صورت گرفته به دلیل مشکلات ناوگان از جمله نقص فنی بوده است و تا امروز مشکلی با عربستان از حیث فرودگاهی نداشتیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید