دکتر سید جلال ابراهیمی

بسیاری از هواپیماهای ایرانی ساعات پروازشان چندین بار به پایان رسید و متاسفانه تهیه قطعه و لوازم یدکی آن ها نیز به آسانی ممکن نیست حتی اغلب از قطعات دست دوم هواپیماهای اوراق شده استفاده می شود خلبانان و کادر پرواز در هواپیمای ایرانی فقط با حس خدمت با جانبازی هدایت ناوگان هوایی ایران را عملیاتی می کنند.
خبر منعکس شده یکی از ده ها حادثه ای است که روزانه اتفاق می افتد و چه بسیار که با توانمندی و مهارت خلبانان ایثارگر به مقصد می رسند و ختم به خیر می شوند.
در خبر دیگر نیز آمده که ترکیه یک شرکت هواپیمایی اختصاصی برای روسیه تدارک دیده است و در حوزه حمل مسافر از روسیه 300 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند این در حالیست که شرکت ترکیش ایزویز با sister company آن آنادولی جت و شرکت های اونور، پگاسوس و چند شرکت دیگر سالیانه میلیاردها تومان در پروازهای خود از ایران سود می برند و پروازهای مستقیم را به بسیاری از مراکز استان ها بر قرار کرده اند.
ترکیه در تشابهی از تحریم های روسیه و ایران شرایط را برای گردشگران و مسافران روسیه با تشکیل شرکت ساوت ویند فراهم کرده است. 
ایران و ترکیه می توانند با تشکیل یک شرکت با سرمایه گذاری مستقیم شرکت های هواپیمایی ترکیه و هم چنین شرکت ها و آژانس های توریستی و ایرانیان مقیم در ترکیه تشکیل دهند که بتوانند علاوه بر جابجایی مسافر خدمات، ملزومات و قطعات هواپیماهای ایران را نیزهمانند روسیه فراهم سازند.
بدیهی است ایجاد یک حوضچه پولی اعتباری در ترکیه از سوی سرمایه گذاران ایرانی و ترک می تواند هم سلامت مسافران را تامین کند و هم چنین با اشتراک کاری و استفاده از اعتبارات اسنادی سرمایه گذاران خارجی و ایرانی این مهم صورت پذیرد.
و این امر به ایجاد یک شرکت هواپیمایی مشترک المنافع ایران و ترک که بتوانند مراکز توریستی ایران را به مناطق گردشگری ترکیه متصل کند کمک خواهد کرد.
خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه آماده برای ایجاد حوضچه سرمایه گذاری جلب و جذب سرمایه گذار و تشکیل و هم آهنی برای ایجاد شرکت و ایجاد ارتباطات متقابل است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید