به گزارش بازار مشترک، در آیین اختتامیه دومین دوره رویداد ره نشان که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری، دکتر سید محمد صادق موحد، معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان و دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری برگزار شد تیم مهندسی  روجا در پروژه مهندسی معکوس سیستم الکترونیک دامپ تراک های 120 تنی به عنوان تیم برتر کشوری در این پروژه و در حوزه حمل و نقل معرفی شده و آقای میثم عباسی مدیر دپارتمان نوآوری خانه اقتصاد ایران و ترکیه به عنوان عضو تیم مهندسی روجا در آیین اختتامیه دومین رویداد ره نشان در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما مورد تقدیر آقای دکتر سورنا ستاری قرار گرفت.


در این دوره، دانشجویان با تشکیل تیم‌های رقابتی، در محور هایی نظیر هوشمندسازی، حمل‌ونقل، انرژی، زیست‌فناوری و معدن، با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان تیم‌های برگزیده  از مزایای ویژۀ برگزیدگان طرح شهید بابایی بهره‌مند خواهند شد.
شناسایی دانشجویان مستعد، توانمندسازی حول مسائل صنعتی، تیم‌سازی و اتصال این دانشجویان به مجموعه‌های فناور، توسط موسسۀ هدایت تخصصی رضوان شریف، از مهمترین اهداف این رویداد است.
ره نشان یکی از مسابقات مسئله محور طرح شهید بابابی ذیل بنیاد ملی نخبگان است که در راستای ترغیب دانشجویان برای رفع نیازهای صنعتی و دانش بنیان کشور در ۵ حوزه آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، زیست فناوری و هوشمند سازی برگزار می شود.
این مسابقه با همکاری شرکت های فناور و صنعتی با تعریف پروژه و راهبری تیم ها، زمینه جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان مستعد را تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان کشور فراهم کرده است.
شرکت کنندگان در مسابقات ره نشان این فرصت را پیدا می کنند تا در بستر انجام پروژه های واقعی و مورد نیاز کشورمان، توانمندی ها خود را محک زده و از بسترهای توانمندسازی ره‌نشان استفاده کنند.  
ره نشان حمل و نقل یکی از پنج حوزه مسابقات ره نشان است که تعداد 17 پروژه در 3 کلان مسئله خودرو، دریا و سامانه های فضایی از سوی شرکت های فناور، دانش بنیان و صنعتی تعریف شده اند.
در این دور از رقابت ها و در موضوع مهندسی معکوس سیستم الکترونیک دامپ تراک های 120 تنی شرکت گل گهر، تیم روجا متشکل از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه شریف و آقای میثم عباسی  به عنوان عضو خانه اقتصاد ایران و ترکیه توانستند با کسب 96.6 امتیاز رتبه اول کشور درحوزه تخصصی خود در این دور از رقابت ها را بدست آورند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید