به گزارش بازار مشترک از ایرنا، با وجود این که مسئول عالی وزارت و معاونت صنایع دستی کشور اعلام کرده بود؛ امسال نمایشگاه بین المللی گردشگری همراه صنایع دستی نیست، اما هفته گذشته اعلام شد که سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در کنار پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برگزار می شود. حالا باید دید نظر فعالان این عرصه در این خصوص چگونه خواهد بود.

همچنین امسال ششمین دوره فجر صنایع دستی در بهمن ماه برگزار می شود، سال های پیش همواره ایرادهای جدی به نحوه برگزاری این جشنواره وجود داشت، انتقاداتی در داوری، محل و شیوه برگزاری این جشنواره بود. باید منتظر بود و دید امسال بخشی از ایرادها رفع خواهد شد.

خبر دیگر هفته اخیر، لغو محدودیت‌های کرونایی سفر از کشورهای همسایه به ایران بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بود، در این حوزه هم باید منتظر بود و دید آیا با وجود اوج کرونا در بیشتر نقاط جهان این تصمیم، درستی بوده یا خیر؟

تکریم فرزندان ادامه‌دهنده هنر خانوادگی؛ بخش ویژه فجر ششم صنایع‌دستی

پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ترویج فرهنگ اصالت و کاربرد در صنایع‌دستی را شعار ششمین دوره جشنواره فجر صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: در این دوره، فرزندان ادامه‌دهنده راه پدران و مادران هنرمند و فعال در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تجلیل می‌شوند.

محمودیان درباره ششمین دوره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار داشت: فجر ششم صنایع‌دستی به عنوان اولین دوره این رویداد در دولت سیزدهم است که با شعار محوریت ترویج فرهنگ اصالت و کاربرد در صنایع‌دستی،  برگزار می‌شود. آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.  

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی،  رویش دوباره سرو را از بخش‌های ویژه ششمین دوره جشنواره فجر صنایع‌دستی توصیف کرد و توضیح داد: در این دوره از جشنواره، علاوه بر برگزیدگان از فرزندان ادامه‌دهنده راه پدران و مادران هنرمند و فعال در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از شهرها و روستاهای مختلف کشور، به دلیل تاکید بر تداوم تولید محصولات صنایع دستی و زنده نگه داشتن هنر خانوادگی خود، شناسایی، معرفی و تجلیل و تکریم می‌شوند تا تشویق و ترغیبی برای این جوانان در حفاظت از رشته‌های هنری خانواده‌هایشان باشد.  

وی تاکید کرد: رویش دوباره سرو،  در ارج‌گذاری به تداوم و حفاظت از هنر صنعت خانوادگی، تلاش می‌کند که سایر جوانان هم به تحصیل، سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ترغیب شوند.   

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث‌فرهنگی توضیح داد: در رویش دوباره سرو، ادارات کل استانی میراث فرهنگی، خانواده های فعال در حوزه صنایع دستی که فرزندانشان هنر خانوادگی را ادامه می دهند شناسایی و به ستاد جشنواره معرفی می‌کنند، و بعد از ارزیابی در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره فجر صنایع دستی تکریم می‌شوند.  

محمودیان تاکید کرد: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به توسعه فرهنگ خانواده‌ صنایع‌دستی (Craft Family) اعتقاد داریم، زیرا ایران یکی از کشورهایی است که از نظر خانواده های صنایع دستی و هنرهای سنتی بسیار غنی است و رسالت ما حفظ و حمایت این نوع خانواده‌ها در شهرها و روستاهای کشور است.

لغو محدودیت‌های کرونایی سفر از کشورهای همسایه

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از لغو محدودیت‌های کرونایی سفر از کشورهای همسایه به ایران بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

وی با تشریح مهمترین مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با پیگیری‌های و تلاش‌های مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محدودیت‌های سفر از کشورهای همسایه به ایران برداشته شد و وضعیت سفر از کشورهای همسایه به ایران به حالت قبل برگشت. البته ممنوعیت ورود از دو کشور اروپایی فرانسه و انگلیس و هشت کشور آفریقایی همچنان ادامه دارد.

شالبافیان اضافه کرد: زیمباوه، موزامبیک، نامیبا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا ۸ کشور آفریقایی هستند که سفر از آن کشورها به ایران ممنوع است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: تردد در مرزهای زمینی تنها با رعایت  شیوه نامه های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی امکان‌پذیر است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.

بزرگترین مجموعه مذهبی ایران باستان شناسایی شد

علیرضا عسکری چاوردی میراث‌جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس در فیروزآباد گفت: بر اساس بررسی‌های باستان‌شناسی، ژئوفیزیک، عکسبرداری هوائی و مستندنگاری دقیق سازه‌های معماری بخش مرکزی شهر گور فیروزآباد سرانجام بزرگترین مجموعه مذهبی ایران باستان شناسائی شد.

وی گفت: نتایج فصل اول مستندنگاری و بررسی ژئوفیزیک در بخش مرکزی شهر گور در سال ۱۳۹۸ و متعاقبا تداوم این برنامه در چارچوب همکاری پایگاه میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس با اداره کل پایگاه‌های میراث‌جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پژوهشگاه، دانشگاه بولونیا و دانشگاه شیراز طی سه سال مطالعات سطح‌الارضی در جهت شناخت سازه‌های معماری واقع در دایره مرکزی شهرگور ادامه پیدا کرد و سازه‌های معماری موجود در محدوده‌ای به وسعت ۲ هکتار پیرامون منار مرکزی این شهر مستندنگاری و کارکرد آنها مورد مطالعه قرار گرفت.

این باستان‌شناس افزود: بقایای چهار جرز سنگی معروف به تخت‌نشین به ابعاد ۲۶ در ۲۶ متر با ارتفاع حداقل هشت متر و یک برج منار مانند به ارتفاع ۳۰ متر سالهاست که در بخش مرکزی شهر گور نمایان و بلوک‌های سنگی ویرانه‌های این آتشکده مهم در سطح محوطه به صورت پراکنده بجای مانده است.

او با بیان اینکه درک روابط معماری این سازه‌های معماری پراکنده نیازمند شناسائی و مستندنگاری دقیق بود تا بتوان به تحلیلی جامع از ارتباط فضائی و مکانی سازه ها دست یافت تصریح‌کرد: خوشبختانه این کار با استفاده از روش مستندنگاری پهباد با برد کوتاه و طراحی سازه‌ها انجام گرفت و نقشه‌های مختلف تهیه شد.

عسگری چاوردی اظهارکرد: با مطالعه سبک‌شناسی سازه‌های معماری نمایان و درک روابط بین سازه‌ها در تطبیق با پلان فضاهای اصلی و الحاقات وابسته به آن و مقایسه با پلان بناهای مکشوفه مذهبی دوره ساسانی کارکرد سازه‌های معماری در بخش‌های الحاقی و مرتبط با دو بنای تخت‌نشین و منار مرکزی شهر گور روشن شد.

کشف مُهر سنگی ساسانیان در مازندران

میثم فلاح سرپرست هیأت باستان‌شناسی گفت: باستان‌شناسان جوان ایرانی در سواحل سُرخ‌رود دریای مازندران موفق به کشف مُهر سنگی با نقش خرگوش و با نقوش جانوری همچون گاو کوهان‌دار و کتیبه پهلوی ساسانی شده‌اند که در زمره کمیاب‌ترین و مهمترین کشفیات باستان‌شناسی شمال ایران است.

فلاح گفت: طی دو فصل از کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در تپه قلاکتی گِل محله سُرخ رود استان مازندران، با کشفیاتی مواجه هستیم که در نوع خود در منطقه بی‌نظیر و در ایران بعنوان یافته‌های شاخص مطرح می‌شوند.

این باستان‌شناس افزود: کشف نخستین گل‌مهرها با نقوش جانوری همچون گاو کوهان دار (ورزا)، قوچ، گوزن و مرغابی و کتیبه پهلوی ساسانی با نام اشخاص و القاب حاکمیت و مذهبی در دورادور این نقوش در زمره مهمترین یافته‌های فصل نخست کاوش در این محوطه بوده است.

او با بیان‌اینکه کاوش فصل دوم در قلاکتی، علاوه بر پیدایی نخستین معماری خشتی مربوط به دوران اشکانیان، کشف مُهری سنگی با نقش خرگوش متعلق به دوره ساسانی را نیز در پی داشته تصریح‌کرد: خرگوش در این دوره نماد ماه و باروری و نگهبانی است.

فلاح اظهارکرد: این کشفیات، تحلیل‌ها و نگاه‌های ما را به سمت و سویی برده که قلاکتی را کانونی بسیار مهم و مرکز محور در دوران تاریخی (مشخصاً اشکانی – ساسانی) شمال ایران بدانیم.

وزیر فرهنگ: آماده کمک برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی آماده کمک به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در جلسه (چهارشنبه ٢۴ آذر) هیات دولت دستورات موکدی برای حل مشکلات حوزه صنایع‌دستی صادر کرد و قرار شد با محوریت عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هماهنگی محمدمهدی اسماعیلی و حجت‌الله عبدالملکی وزیران فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پی‌گیری شود.

در همین چارچوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و هماهنگی میان سه وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این موضوع را وزیر میراث‌فرهنگی (سید عزت‌الله ضرغامی) در دولت دنبال می‌کند، البته با اقتضائاتی هم مواجه هستند.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: وزارت میراث‌فرهنگی باتوجه به تعداد هنرمندان متقاضی بیمه صنایع‌دستی می‌تواند امکانات لازم را از دولت بگیرد ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده کمک هستیم.

ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌تر گفته بود: یکی از مهمترین مشکلات فعالان صنایع‌دستی مساله بیمه است که در حال حاضر برخی بیمه شده و برخی دیگر در نوبت بیمه قرار دارند، در تمام جلسات اداری سطح بالا موضوع و مشکلات این حوزه مطرح و بررسی می‌شود رییس جمهوری هم در جلسه هیأت دولت برای پیگیری این موضوع دستور جدی دادند اما هنوز به دلیل اینکه اعتبارات تعریف نشده شاهد حرکت روشنی نبوده ایم، اما قطعاً این مشکل برطرف خواهد شد

جشنواره «بهار گردشگری در زمستان استان همدان» برگزار می شود

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: که جشنواره گردشگری زمستانی از ۲۷ دی ماه تا ۱۱ بهمن امسال با هدف معرفی جاذبه ها و قابلیت‌های تفریحی، گردشگری زمستانی و رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی در سطح استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره زمستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری می شود، اظهار داشت: با توجه به طبیعت زیبای استان همدان در فصل زمستان و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه‌ها و مراکز اقامتی، همدان از ظرفیت بالایی برای برگزاری جشنواره در فصل سرما برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تمام فصول سال است و زمستان شهر همدان نیز به دلیل جذابیت های طبیعی همه ساله پذیرای بسیاری از گردشگران است که برهمین اساس در هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه هایی متناسب و با موضوعات فرهنگی و گردشگری تهیه و اجرا خواهد شد.

«میراث‌فرهنگی غیرمنقول ایران» به جلد دوم رسید

جلد دوم کتاب «میراث‌فرهنگی غیرمنقول ایران» نوشته محمدحسن طالبیان، مصطفی پورعلی و سعید خاصی‌پور توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

این کتاب شامل فهرست آثار غیرمنقول ثبت شده به تفکیک استان‌های قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد و تصاویری از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است.  آثار تاریخی- فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران از تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ تا آخر ۱۳۹۸ در این کتاب آمده است.  

ثبت مواریث تاریخی، فرهنگی و طبیعی و ناملموس کشور با مستند کردن مشخصات ویژگی‌های ارزشمند آثار، ضمن مهیا کردن امکانات لازم برای ارتقای شناخت ارزش‌های تاریخی، فرهنگ و طبیعی آثار، پشتوانه‌ای قانونی و حقوقی برای حفاظت پایدار ثبت شده در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط را فراهم می‌آورد.  

دومین گرامیداشت مفاخر ایران به نام امیرکبیر رقم خورد

دومین رویداد مجازی گرامیداشت مفاخر ایران که از سوی وزارت میراث فرهنگی اجرا می‌شود به امیرکبیر با بیش از ۱۲ هزار مشارکت کننده اختصاص یافت، رونمایی از مستند «امیرکبیر در خون» از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

دومین رویداد مجازی «گرامیداشت مفاخر ایران»  ویژه امیرکبیر به مناسبت روز بزرگداشت این شخصیت تاریخی با حضور جمعی از نویسندگان و تاریخ‌پژوهان، هنرمندان و فعالان موزه‌ای در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تهران برگزار شد.

حسن میثمی در این مراسم بیان کرد: هر وقت هوا آلوده می‌شود ما براساس سنجه‌هایی این آلودگی را تشخیص می‌دهیم و عملیات معکوس را برای غبارزدایی انجام می‌دهیم. اگر فرض کنیم فرهنگ همان هواست که در آن هر روز تنفس می‌کنیم، دو مشکل برای آن وجود دارد. نه سنجه‌ای برای آلودگی و نه عملیاتی برای غبارزدایی و سالم‌سازی آن وجود ندارد.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، افزود: ما معتقدیم که فضای فرهنگی ما توسط تعدادی از اتفاقات و مفاخر درخشان‌مان، کاملا روشن و شفاف است، اما این مسیر طی سال‌ها غبارهای زیادی گرفته که موجب شده آن را گم کنیم. جریان غالب محتوایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نامطلوب تلقی می‌شود. به همین دلیل دوستان ما در وزارتخانه راهکاری برای تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت مفاخر داشتند که فراخوان‌هایی در این زمینه منتشر شد.

میثمی تصریح کرد: سال گذشته این رویداد مجازی با محوریت جناب فردوسی شکل گرفت و تولید محتوای خوبی نیز انجام شد که حدود ۱۰ کشور خارجی در فراخوان این رویداد شرکت کردند. امسال با توجه به اهمیت شخصیت امیرکبیر، تولید محتوای دیجیتال بر این اساس انجام شد.

گیلان دهه فجر میزبان ۷۰۰ شغل جدید در حوزه گردشگری است

ولی جهانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ۳۵ پروژه گردشگری در دهه فجر افتتاح می شود که برای ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

جهانی افزود: این تعداد پروژه گردشگری با برآورد حجم سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اختصاص تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه های یادشده تعداد ۱۵۰ اتاق و حدود ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می شود و اشتغال مستقیم حدود ۲۰۰ نفر و غیر مستقیم ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت:با حمایت تسهیلاتی بخصوص اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت طرح های بسیار مناسبی که اشتغال پایداری نیز بهمراه خواهد داشت در شش ماهه پیش رو به بهره برداری خواهند رسید.

کشف آثاری از دوره سلوکی تا اواخر دوره اشکانی در بیستون

رامین چهری سرپرست هیأت باستان‌شناسی کاوش در تپه گوهره بیستون، گفت: حاصل کاوش در این محوطه را کشف آثار و شواهد معماری نظیر دیوارهای سنگی و خشتی و سنگفرشی از ۳ فاز مختلف زمانی احتمالا سلوکی، اوایل اشکانی و اواسط تا اواخر اشکانی اعلام کرد.

وی گفت: تپه گوهره در روستایی به همین نام واقع شده که با فاصله ۴ کیلومتری از آثار شاخص بیستون و راه شاهی بر این منطقه مهم اشراف دارد.

سرپرست هیأت باستان‌شناسی با بیان این نکته که نخستین بار این محوطه در سال ۱۳۹۳ توسط نگارنده شناسایی و بررسی شد، افزود: تپه گوهره که بر روی یک محوطه از دوران آهن شکل گرفته، جدای از شرایط سیاسی جغرافیایی خاصی که دارد، دارای سفال‌های شاخص از دوره‌های سلوکی و اشکانی بوده و همچنین شواهدی از معماری در آن دیده می‌شد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس تصریح‌کرد: آثار و شواهد موجود نشان از یک محوطه مهم در منطقه بگستانه دوران تاریخی داشت از این‌رو و در نهایت کاوش در این محوطه در دستور کار قرار گرفت و یک ترانشه اصلی در ابعاد ۵ در ۱۰ و یک گمانه ۳در۲ بر روی سطح تپه ایجاد شد.

تمبرهای مشترک ایران و چین بیانگر روابط خوب دو کشور در یک قرن اخیر است

رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: تمبرهای مشترک ایران و چین مربوط به یکصدسال گذشته تاکنون است و بیانگر روابط بسیار خوب میان دو کشور در یک قرن اخیر است.

وی در آیین نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین در موزه ملی ارتباطات گفت: تمبر علاوه بر اینکه سفیر فرهنگی است، اما با توجه به تصاویری که روی این کاغذهای کوچک نقش می‌بندد، نشان‌دهنده مسائل و مفاهیم مشترک اقتصادی، اجتماعی و سیاسی میان کشورها و ملت‌ها است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: روابط میان ایران و چین، دیرینه، همه‌جانبه، مستمر، و در طول تاریخ تأثیرگذار بوده و همواره شاه بیت این روابط، مبادلات فرهنگی و هنری بوده است. نمایشگاه تمبر ایران و چین انتقال‌دهنده تاریخ روابط دو کشور از گذشته تا کنون است و زمینه‌ها و ظرفیت‌های مختلف همکاری و تعامل فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت را در طول تاریخ به تصویر می‌کشد و به نسل جدید منتقل می‌کند.

سبحانی‌فر افزود: تمبرهای مشترک ایران و چین مربوط به یکصدسال گذشته تا کنون است و بیانگر روابط بسیار خوب میان دو کشور در یک قرن اخیر است.  در ماه گذشته تمبر مشترک دوستی ایران و چین رونمایی شد و در همان وقتی جلسه سفیر چین در تهران (چانگ هوآ ) موزه ارتباطات و گنجینه‌های تمبر این موزه را بازدید کرد، برگزاری نمایشگاه تمبرهای مشترک دو کشور را پیشنهاد کردند و مورد استقبال قرار گرفت.

صنایع دستی روستای خراشاد بیرجند در ایتالیا مشتری دارد

زهره اسدپور سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ایتالیا از جمله کشورهایی است که پس از ثبت روستای خراشاد بیرجند به‌ عنوان روستای جهانی "توبافی" بازار علاقه‌مند برای عرضه این محصولات دستباف شده است.

اسدپور حوله‌بافی را یکی از هنرهای شاخص استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی معرفی کرد و افزود: جهانی‌ شدن روستای خراشاد در سال ۱۳۹۷ به عنوان خاستگاه این هنر و گستردگی فعالیت‌های صورت گرفته، نگاه بازارهای جهانی را به‌ سوی پارچه‌های دستباف تولید شده در این روستای جهانی و به تبع خراسان جنوبی معطوف کرده است.

وی گفت: امسال با آغاز جشن کریسمس (سال نو میلادی)، منسوجات دستباف خراسان جنوبی به‌ عنوان هدیه در این رویداد مهم مسیحیان جهان همراه بود.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: منسوجات دستباف ارسالی به ایتالیا با استفاده از زعفران دیگر محصول استراتژیک خراسان جنوبی، رنگ طبیعی به خود می‌گیرد تا کالای سالم و باکیفیت مطابق با استانداردهای جهانی به دست مصرف‌کننده برسد.

وی همچنین از برگزاری رویداد صنایع‌ دستی و جشنواره فروش ویژه محصولات صنایع‌ دستی در محل بازارچه صنایع‌ دستی باغ و عمارت اکبریه بیرجند خبر داد و گفت: این رویداد و جشنواره فروش ویژه صنایع‌ دستی  از این پس هر پنجشنبه در محل بازارچه صنایع‌ دستی باغ جهانی اکبریه صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

اسدپور اظهار داشت: بازارچه صنایع‌ دستی مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و این بازارچه دارای ۲۵ غرفه است که به ارائه محصولات صنایع‌ دستی اختصاص دارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید