می توان به طور مستقیم و غیرمستقیم در متاورس سرمایه‌گذاری کرد.

سرمایه‌گذاری مستقیم در متاورس:

1- خرید توکن‌های(دارایی‌های رمزنگاری شده) متاورس مانند سند(SAND) یا منا(MANA) 

2- خرید ان اف تی‌های(رمز‌های دیجیتالی منحصربفرد) موجود در بازی‌ها 

3- خرید زمین مجازی در متاورس که در قالب ان اف ‌تی‌ها فروخته می‌شود.

 


بیشتر بخوانید:

متاورس چیست و در این دنیای جدید چه کارهایی می‌شود انجام داد؟


 

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در متاورس:

  1. خرید سهام‌ شرکت‌های فعال در حوزه متاورس همانند اپل یا فیسبوک
  2. سرمایه‌گذاری در یک شاخص متاورس

 

 در ادامه یک راهنمای گام به گام برای کمک به سرمایه‌گذاری در متاورس توضیح داده شده است.


مرحله نخست: ایجاد یک کیف پول مخصوص دارایی‌های رمزنگاری شده

هر خریدی در متاورس، درست مانند خرید کالاهای فیزیکی در دنیای حقیقی، به یک کیف پول پُر از پول نیاز دارد. شما باید یک کیف پول رمزنگاری برای خود درست کنید.

برای خرید توکن‌های متاورس: WazirX ،CoinDCX و CoinSwitch Kuber محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند.

برای خرید ان اف تی(NFT): محبوب‌ترین کیف پول رمزنگاری در سطح جهانی MetaMask است. Coinbase و Binance نیز گزینه‌های معروف دیگر هستند. اکثر ان اف تی‌ها مبتنی بر رمزارز اتریوم هستند، بنابراین بهتر است برای خرید آنها ابتدا با پول‌های خود مقداری اتریوم بخرید.

هویت خود را تایید کنید تا کیف پول شما پس از طی تشریفات تایید اصالت مشتری در گوشی هوشمند تلفن همراه یا رایانه شما فعال شود.

 

مرحله دوم: یک حساب کاربری در پلتفرم مورد نظر خود باز کنید

ساده‌ترین راه برای تهیه توکن‌های متاورس این است که به صرافی‌های فروش دارای‌های رمزنگاری شده مانند WazirX یا CoinDCX مراجعه کنید و از کیف پول بارگذاری شده خود برای خرید مستقیم توکن‌ها استفاده کنید. در میان توکن‌های متاورس منا(MANA) که ارز اصلی متاورس Decentraland است از همه پرطرفدارتر است. سند(SAND) هم واحد پول Sandbox metaverse، و اکس(AXS)، واحد پول بومی متاورس Axie Infinity است.

برای خرید ان اف تی‌های بازی‌ها و زمین مجازی باید در بازی مورد نظر خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و کیف پول رمزنگاری خود را به آن حساب آن متصل کنید. به عنوان مثال، برای املاک و مستغلات مجازی به Decentraland، برای شخصیت‌ها و زمین‌ها به Axie Infinity مراجعه کنید و برای خرید و فروش آثار هنری و غیره وارد Sandbox شوید.

اگر هم می‌خواهید به راحتی به همه ان اف تی‌ها در یک بازار مشترک دسترسی داشته باشید، می‌توانید یک حساب کاربری در OpenSea ایجاد کنید.

 

مرحله سوم: ان اف تی‌های مورد نظر برای خرید را انتخاب کرده و پرداخت را انجام دهید

اگر هر یک از پلتفرم‌های فوق را مرور کنید، متوجه خواهید شد که ان اف تی‌ها قیمت فروش از پیش تعیین شده‌ای ندارند. برای به دست آوردن مالکیت ان اف تی باید در مزایده شرکت کرد و با قیمت پیشنهادی خود همه رقبا را شکست داد. پرداخت برای خرید ان اف تی سپس به سرعت از طریق کیف پولی که ایجاد کرده‌اید پردازش می‌شود و معادل قیمت ان اف تی از رمزارزهای موجود در آن کسر می‌شود.

باید به یاد داشته باشید که خرید از یک بازار اولیه(Decentraland، Axie Infinity، Sandbox و امثالهم) و بازار ثانویه (OpenSea و غیره) دارای نکات مثبت و منفی است. خرید یک ان اف تی از بازار اولیه می‌تواند موجب ایجاد سود بیشتر در فروش مجدد آن شود ولی تخمین ارزش درست آن به هنگام خرید اولیه دشوارتر از بازار ثانویه است. به همین دلیل بهتر است قیمت پیشنهادی خود برای یک ان اف تی موجود در بازار اولیه را با قیمت سایر ان اف تی‌های مشابه در بازار ثانویه مقایسه کنید؛ جایی که قیمت همه ان اف تی‌ها را در قالب یک پلتفرم نمایش داده می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در متاورس

شما همچنین می‌توانید از طریق این روش‌های غیر مستقیم در متاورس سرمایه‌گذاری کنید:

خرید سهام مرتبط با متاورس: سهام شرکت‌هایی که فعالانه در توسعه متاورس مشارکت دارند، سهام مرتبط با متاورس هستند. این شرکتها شامل تولید کنندگان عینک‌های واقعیت مجازی(VR)، فناوری‌های شبکه و برنامه‌های سه بعدی می‌شوند. محبوب‌ترین گزینه‌های فعلی سهام شامل اپل، فیس‌بوک، NVIDIA ،Roblox و Unity هستند. این سهام را می توان از طریق کارگزاری‌ها یا در قالب ئی‌تی‌اف(ETF) که صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به شمار می‌روند و سبدی از سهام شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند، خریداری کرد.

سرمایه‌گذاری در شاخص متاورس(MVI): مانند شاخص‌های بازار سهام که روند قیمت سهام شرکت‌های بورسی را نشان می‌دهد، شاخص متاورس نیز روند قیمت سرگرمی، کسب و کارها و بازی‌هایی را که در حال حرکت به سوی دنیای مجازی هستند، نشان می‌دهد. هر سهم شاخص متاورس در حال حاضر با قیمت ۲۰۲ دلار معامله می‌شود و خرید آن این حسن را دارد که شما را از خطر نوسان بالای قیمت توکن‌ها در امان نگاه می‌دارد چرا که ام‌وی‌آی روند قیمت تمام توکن‌های متاورس دارای عملکرد بهتر را در بر می‌گیرد.

 

متاورس به طور مداوم در حال تکامل است و یک انتقال عظیم از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی را رقم زده است ولی با وجود خوش‌بینی کارشناسان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن، توصیه می‌شود قبل از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری قابل توجهی در متاورس، تحقیقات و بررسی‌های لازم و کافی را انجام دهید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید