بشر که با فعالیت‌هایش عامل اصلی تغییرات آب و هوایی و انتشار گازهای گلخانه‌ای است اکنون به تدریج در حال رویارویی با نتایج انقلاب صنعتی و پیشرفت‌های چند قرن اخیر است.

به گزارش بازار مشترک، یورونیوز در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی نه عکس برتر از طبیعت و تاثیر فعالیت‌های بشر بر آن را که طی این سال به ثبت رسیدند برگزیده است.

زیبایی طبیعت و زشتی عملکرد بشر
این عکس که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ گرفته شد بطری‌های پلاستیکی و سایر زباله‌ها را در دریاچه پوتپکو در جنوب غربی صربستان نشان می‌دهد.

Darko Vojinovic/AP Photo ©

 

وقتی آتن سفیدپوش می‌شود
این عکس هوایی در ماه فوریه ۲۰۲۱ به ثبت رسید. تپه آکروپولیس در شمال شرقی پارتنون پس از بارش سنگین برف در آتن، پایتخت یونان دیده می‌شود

Aris Messinis/AFP  ©

 

فوران آتشفشان اتنا در جزیره سیسیل
این عکس در ماه مارس سال ۲۰۲۱ هنگام فوران آتشفشان اتنا در جزیره سیسیل ایتالیا گرفته شد.

Salvatore Allegra/AP ©
  

برآمدن آفتاب برابر مجسمه مسیح
این عکس که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به ثبت رسید طلوع آفتاب را در شهر ریودوژانیروی برزیل نشان می‌دهد. مجسمه معروف «مسیح نشان‌دهنده» که از جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو محسوب می‌شود در مقابل آفتاب قرار دارد.

Salvatore Allegra/AP ©

 

قطاری که از نزدیکی دریاچه نمک می‌گذرد
این عکس در ماه مه سال ۲۰۲۱ گرفته شده است و منظره‌ای را نشان می‌دهد که یک قطار در اوکراین از نزدیکی ریاچه نمک در منطقه معادن نمک دونتسک عبور می‌کند.

Natalia Liubchenkova/Euronews ©

ماه کامل بر فراز آتن
این عکس در ماه مه سال ۲۰۲۱ در پایتخت یونان گرفته شد. ماه کامل در پشت معبد پوزئیدون در ۷۰ کیلومتری جنوب آتن دیده می‌شود.

Louisa Gouliamaki/AFP ©

رعد و برق در آسمان پکن
این عکس در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است. آسمان پکن همزمان با رعد و برق بر فراز برج‌های پایتخت چین روشن شده است. مراسم نمایش نور از سوی حزب کمونیست چین هم همزمان در حال برگزاری بود.

Noel Celis/AFP ©

این بار جنگل‌زدایی؛ ردپای بشر بر روی طبیعت
عکسی که جنگل‌زدایی در برزیل را نشان می‌دهد در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ گرفته شد. نیمی از این عکس هوایی منطقه جنگل‌زدایی شده را در کنار جنگل‌های استوایی آمازون نشان می‌دهد.

Mauro Pimentel/AFP ©

بستر خشک‌شده تالاب
این عکس هوایی در ماه دسامبر ۲۰۲۱ گرفته شده است. بستر خشک‌شده تالاب لاگوناد آکولئو در شیلی و اسکله‌ای در میان آن در عکس دیده می‌شوند.

Matias Delacroix/AP ©

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید