بازار مشترک- الهام صادقی: در حالی که طبق هشدار صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال به معامله گران، به نظر می رسد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین این روزها باید دغدغه بیشتری نسبت به سرمایه خود داشته باشند، زیرا که این صندوق اعلام کرده است که باید منتظر ریزش قابل توجه بهای این ارز دیجیتال بعد از اتمام چرخه صعودی کنونی بود، اما به نظر می رسد حداقل تا به امروز بیت کوین توانسته فراز و نشیب های زیادی را در بهای خود پشت سر بگذارد و هر بار به نوعی از مخاطراتی که ریزش قیمت ها برای سرمایه گذارانش به همراه داشته جان سالم به در برد.
در توضیح بیشتر باید عنوان کرد که رمز ارز در بازه زمانی 2020 تا 2021 در مقاطع زمانی ریزش های قابل توجهی را تجربه کرده است که به ترتیب شامل ریزش 61 درصدی و 64 درصدی می شود.

توقف اصلی بعدی کانال ۷۲هزار دلاری

ضمن اینکه باید عنوان کرد؛ به رقم وقوع دو افت بها به زیر کانال 60 هزار دلار باز هم کارشناسان و تحلیلگران این بازار خوش بین هستند که در هفته‌ ها و ماه‌ های آینده شرایط بهتر شود.
به عنوان نمونه فیلبفیلب از شرکت دیسنتریدر با بیان اینکه چند هفته ای است که الگوهای فراکتال بیت ‌کوین را بررسی و دنبال می کنیم، گفته است که توقف اصلی بعدی برای این رمز ارز کانال 72 هزار دلاری است، ضمن اینکه پس از این رقم نیز رسیدن به کانال 88 هزار دلاری را دنبال خواهد کرد. 
در اینجا به این موضوع نیز باید اشاره داشت که برخی از تحلیگران این فرضیه را بیان کرده اند که بیت‌ کوین حتی به 100 هزار دلار نیز خواهد رسید. پیش بینی که به نظر محتمل می رسد. هرچند که مارتین فرولر، مدیرعامل شرکت مورفر براین باور است که تا پایان سال 2021 شاهد بیت‌ کوین 160 هزار دلاری خواهد رسید.

سلطه بیت کوین تا سال 2050 بر بازارهای مالی جهان

بیت کوین صدرنشین جدول بهای ارزهای دیجیتال

این در حالی است که بیت کوین امروز در ساعت اولیه صبح امروز( دوشنبه) کمی بیش از 61 هزار و 893 دلار در بازار ارزش گذاری شده بود و بعد از آن نیز اتریوم با بهایی بیشتر از چهار هزارو 135 دلار گران ترین ارز دیجیتال را به نمایش می گذاشت.

سلطه بیت کوین تا سال 2050 بر بازارهای مالی جهان

پیش بینی افزایش قیمت دوباره با موج ضربه ای بعدی 

از سوی دیگر آنگونه که مایکل ون ده پوپ، معامله ‌گر معروف و تحلیلگر ارزهای دیجیتالی بیان کرده است، پیش بینی ها حکایت از این امر دارد که روند کنونی صعودی قیمت بیت کوین هنوز به پایان راه خود نرسیده و بر این اساس وی معتقد است که موج ضربه‌ ای بعدی قیمت را به سمت 90 هزاردلار نیز خواهد برد. افزایشی که طبق حرکت ضربه‌ ای اخیرو فیبوناچی است. عددی و رقمی که با پیش بینی های صورت گرفته درخصوص رسیدن بهای این رمز ارز به کانال 100 هزار دلار بسیار همخوان است.
با این وجود اما صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال همچنان تاکید دارد؛ مدل سازی های انجام شده توسط این موسسه حکایت از این دارد که ارزش بیت کوین ممکن است در این مرحله تا 80 درصد نیز ریزش کند. سقوط چشمگیر در قیمت که سال های 2013، 2015 و 2017 نیز شاهد موارد مشابه آن بوده ایم.
این در حالی بوده که بهای بیت کوین بعد از آنکه در هفته اخیر به اوج تاریخی خود در 67 هزار و 276 دلار رسید با حدود 6 هزار دلار کاهش همراه شد، هرچند که تجربه ماه های اخیر نشان می دهد این ارز دیجیتال به احتمال زیاد این بحران را نیز به سرعت پشت سر خواهد گذاشت.
براین اساس ون ده پوپ هم تاکید دارد که اصلاح قیمت البته به شکل صعودی ادامه خواهد داشت، وی با این توضیح که بعد از بازیابی مومنتوم صعودی، بزرگترین رمز ارز بازار بین 25 تا 50 درصد رشد بها را تجربه خواهد کرد.
پیش بینی بعدی این معامله گر معروف رسیدن به کانال 75 هزار دلار است که با نظر فیلبفیلب نیز تا حد زیادی مطابقت دارد، همچنین بعد از آن باید یک واگرایی خفیف نزولی را انتظار داشت و در گام بعدی هم شاهد یک نقطه بازگشت جزئی بود. 

سلطه بیت کوین تا سال 2050 بر بازارهای مالی جهان

چرخه های ریزشی همواره در بازار وجود دارند

با این وجود اما دن مورهد، مدیر موسسه پنترا کپیتال به این موضوع اشاره دارد که چرخه های ریزشی همواره در بازار وجود دارند و باز هم اتفاق خواهند افتاد، چرا که قرار نیست تا به ابد یک روند صعودی تداوم داشته باشد.
البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که تایید ضمنی معاملات ارزهای دیجیتالی در برخی از کشورها از جمله آمریکا در کنار کاهش شدید بیت کوین های قابل استخراج نیز نکات مهمی هستند که می توانند فرض 100 هزار دلاری شدن این رمز ارز حتی تداوم روند صعودی آن را در کانال های ارزشی بالاتر قوت بخشد به عبارتی باید گفت طبق پیش بینی یک هیات از متخصصان حوزه رمزارزها بهای این رمز ارز تا پایان سال 2025 به بیش از 318 هزار و 417 دلار خواهد رسید.
علاوه بر این تحلیلگران معتقدند در یک سناریوی خوش ‌بینانه تا سال 2030 قیمت بیت ‌کوین به سطح 470 هزار دلاری می رسد. در این میان اما جان هاوکینس، استاد دانشگاه کانبرا نظر دیگری دارد، به اعتقاد وی در پایان سال جاری میلادی شاهد افت قابل توجه در بهای این رمز ارز خواهیم بود، آنچه که به اعتقاد وی دلیلش سازگاری کشورها با بیت‌ کوین بوده که تاثیر منفی بر قیمت این رمزارز خواهد گذاشت. ضمن اینکه نتیجه یک پژوهش انجام شده، بیانگر این مطلب بوده که 54 درصد از پیش ‌بینی ‌کنندگان بازار رمز ارزها بر این باور هستند که تا سال 2050 بیت ‌کوین بر بازارهای مالی جهانی سلطه پیدا خواهد کرد.
این در حالی بوده که اکنون بیت کوین حدود 46 درصد از کل سهم ارزش بازار رمزارزها را در اختیار دارد، ضمن اینکه در ماه های گذشته توانسته نقش بسیار تعیین کننده ای در مسیر حرکت این بازار داشته باشد. براین اساس هر گونه تغییر در بهای آن به طور قطع بر دیگر ارزهای دیجیتال در بازار حتی بازار مالی جهان نیز اثرگذار خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید