به گزارش بازار مشترک از روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع، لازم به ذکر است از آنجایی که آهن اسفنجی تولیدی ارفع محصول میانی بوده و در واحد فولادسازی خود شرکت مصرف می شود و به فروش نمی رسد، این توقف هیچ تأثیری بر میزان فروش شرکت نداشته و نخواهد داشت. مقدار کل مصرف آهن اسفنجی در زمان خاموشی واحد احیا مستقیم در بازه زمانی مهرماه و بخشی از آبان ماه حدود ۱۲۰ هزار تن است که میزان ۱۰۱ هزار تن آن از موجودی انبار که از ماه های قبل به دلیل خاموشی ناشی از محدودیت برق استقاده نشده بود، استفاده می شود و حدود ۱۹ هزار تن براساس برنامه خرید از طریق منابع داخلی تأمین می گردد، در نتیجه شرکت از نظر تأمین آهن اسفنجی در دوران خاموشی خط هیچ کمبودی نداشت و از لحاظ ریالی نیز متضرر نشد. همچنین با توجه به اینکه اثرگذاری مقداری و ریالی اجرای طرح افزایش ظرفیت واحد احیاء با در نظر گرفتن اثرات مقداری و ریالی خاموشی ۴۵ روزه واحد احیا جهت آماده سازی طرح افزایش ظرفیت آهن اسفنجی تا پایان سال ۱۴۰۰ در بودجه سال این سال در نظر گرفته شده بود در نتیجه این اقدام هیچ تغییری در پیش بینی های گذشته ایجاد نخواهد کرد و از لحاظ مقداری و ریالی محصول قابل فروش، می تواند پیش بینی های قبلی خود را محقق سازد.

اکنون نیز صورت سود و زیان میان دوره ای شرکت آهن و فولاد ارفع (با نماد بورسی ارفع) منتشر شد که بر مبنای آن سود خالص حسابرسی شده ۹۸۸ ریالی برای هر سهم آن شناسایی شد. بر مبنای اطلاعات و صورت های مالی میاندوره ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ ، سود ناخالص ۸۹۴۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریالی و پس از کسر هزینه های فروش، اداری و عمومی، هزینه کاهش ارزش دریافتنی ها، هزینه های مالی و هزینه مالیات بر درآمد و سایر هزینه ها و همچنین اضافه شدن سایر درآمدها، سود خالص ۸۸۹۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریالی شناسایی شد. بر این اساس، سود خالص پایه هر سهم ارفع ۹۸۸ ریال اعلام شد و سرمایه ارفع ۹ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

لازم به یادآوری است که متوسط تولید ماهانه شمش آهن و فولاد ارفع در فصل بهار عدد ۷۷ هزار تنی ثبت شد و ارفع در تیر و مرداد با توجه به کاهش سطح فعالیت، به ترتیب ۳۲ و ۲۲ هزار تن شمش تولید داشت. این شرکت در شهریور بهبود تولید داشت و توانست ۵۲ هزار تن شمش تولید کند.  نرخ فروش شمش متوسط سال گذشته ۸،۵۲۵ تومان ثبت شد. در بهار میانگین نرخ فروش ۱۱،۸۴۹ تومان به ازای هر کیلوگرم محصول بوده و نرخ فروش شمش در شهریور ۱۴،۴۷۰ تومان ثبت شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید