به گزارش بازار مشترک به نقل از ایرنا، نشریه جویش‌اینسایدر در گزارشی ذکر کرد: پلوسی گفت که (رژیم) اسرائیل دوست نزدیک ما بشمار می رود اما هنوز درباره عبور ایران از مفاد برجام صحبت می‌کنند. وی افزود اسرائیلی‌ها گویا درک نمی‌کنند که خروج (آمریکا) از برجام باعث شد تا ایرانی‌ها هم از اجرای آن فاصله بگیرند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا این مطلب را در نشست مجازی «بنیاد پلاشرز» مطرح و از تلاش‌های رژیم صهیونیستی علیه سیاست‌های آمریکا در زمینه برجام انتقاد کرد. در این نشست سایر نمایندگان دموکرات هم از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرده و ‌ان را قراردادی موثر خواندند.

«ادم اسمیت» رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشتکه ایران از زمانی که دونالد ترامپ از برجام خارج شد برنامه‌های هسته ای خود را توسعه داده است. وی بر همین اساس بازگشت به این توافق را برای کاهش چالش‌ها در زمینه اشاعه تسلیحات هسته‌ای ضروری دانست.

همچنین «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره «باراک اوباما» با اشاره به اظهارات اخیر مقامات دولت جو بایدن درباره کاهش صبر راهبردی آمریکا در زمینه مذاکرات وین و گزینه‌های جایگزین آن بر تشدید تحریم‌ها به عنوان یک گزینه اشاره کرد که در دوره ترامپ موثر نبود.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما اختلافات کماکان باقی است.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران تصریح کرده است که ایران هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده و درباره مذاکرات هسته‌ای جدی است. وی تصریح کرد که طرف دیگر با آمادگی برای رفع تحریم می‌تواند جدیت خود را نشان دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته آینده برای مذاکره با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می‌کند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید