به گزارش بازار مشترک ،آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت ماهی قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی ها از ۷۵ تا ۷۶ هزار تومان به ۷۰ تا ۷۱ هزار تومان رسیده است.

وی برداشت ماهی در استان مرکزی و ازدیاد عرضه را دلیل اصلی تعادل قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: گرچه طی ۲ هفته اخیر، قیمت ماهی روند نزولی داشته است، اما برآوردها حاکی از آن است که قیمت روند افزایشی به خود بگیرد.

نبی زاده در واکنش به گرانفروشی ماهی در بازار بیان کرد: شنیده ها حاکی از آن است که قیمت هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی ها ۱۲۰ هزار تومان است که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است چرا که حداکثر با نرخ ۸۵ هزار تومان باید عرضه شود.

این مقام مسئول با اشاره به راهکار تنظیم بازار ماهی بیان کرد: در سال های ۹۵ و ۹۶ طرح ملی پایانه مبدا و مقصد نوشته شد و مصوبه هیئت دولت داریم که سازمان میادین، غرفه های خرده فروشی را در اختیار اتحادیه عمده فروشی بگذارد تا با نرخ معقول بدست مصرف کننده برسد که متاسفانه به رغم تلاش های مکرر به این نتیجه نرسیدیم.

وی با اشاره به معضلات تامین نهاده های مورد نیاز گفت: به رغم شعارهای متعدد، نهاده بخش آبزیان به مرغ تخصیص می یابد تا نرخ پایین نگه داشته شود که این دیدگاه به تولیدکنندگان ماهیان سردآبی آسیب می زند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی ادامه داد: بنابر آمار سازمان شیلات سرانه مصرف ماهی ۱۳.۵ کیلوست، درحالیکه به اعتقاد ما کمتر از این میزان است. همچنین سرانه مصرف قزل آلا ۱.۴ تا ۱.۵ کیلوست که نسبت به سال های قبل که سرانه مصرف ۲ تا ۲.۲ بود، کاهش داشته است که امیدواریم با افزایش تولید، سرانه مصرف بالا رود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تصریح کرد: بنابر آمار در ۶ ماهه امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن صادرات قزل آلا داشتیم که نسبت به سال قبل ۲ هزار و ۵۰۰ تن ناشی از شرایط خشکسالی کاهش یافته است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید