به گزارش بازار مشترک به نقل از اقتصاد آنلاین، نورالدین مهری با بیان اینکه صنعت بدون پیچ و مهره تکمیل نمی‌شود، اظهار کرد: اگر مواد اولیه به موقع تامین شود تحریم‌ها مشکل خاصی در صنعت پیچ و مهره ایجاد نمی‌کند. اما در حال حاضر شاهد خام فروشی هستیم و شمش قبل از نورد فروخته می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره در حال حاضر ۵۰ درصد پیچ و مهره مورد نیاز در داخل تامین می‌شود و ۵۰ درصد وارداتی است. اما اگر مواد اولیه به اندازه کافی تامین شود ۳۰ درصد دیگر هم قابل تامین در داخل است و فقط ۲۰ درصد نیاز به واردات دارد. 

وی افزود: البته کارخانجات بزرگ در دنیا هم تولید کننده همه پیچ و مهره‌ها نیستند و بخشی از نیاز خود را وارد می‌کنند. هیچ کشوری همه پیچ‌هارا تولید نمی‌کند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران با حضور نزدیک به ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در زیر گروه‌های ماشین آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهیزات ایمنی و بهداشت، فروش و خدمات پس از فروش و غیره برگزار خواهد شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید