به گزارش بازار مشترک، رحیم یعقوب‌زاده ـ مدیر مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران ـ با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین دوره با برپایی رویدادهای مرتبط با این حوزه از جمله همایش علمی و نشست‌های تخصصی، مراسم تجلیل از نامداران و مفاخر خلیج‌فارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، اسناد و نقشه‌های خلیج‌فارس، فراخوان ایده‌های برتر با موضوع خلیج‌فارس و ده‌ها رویداد مرتبط دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود.

او با اشاره به این‌که خلیج‌فارس از دیرباز در ابعاد گوناگون به‌عنوان مزیت و اولویت در سطح ملی، منطقه‌ای و نیز بین‌المللی مطرح بوده است، اظهار کرد: این آبراهه برای ایرانیان به‌مثابه داشته تاریخی و هویتی است، از این‌رو شایسته است در کنار تجزیه‌ و تحلیل مزیت‌های خلیج‌فارس در مجامع علمی، اقدامات متعددی برای پاسداشت نام خلیج‌فارس انجام شود.

یعقوب‌زاده بیان کرد: باتوجه به مسائل روز خلیج‌فارس و حساسیت بیش از پیش این منطقه، دبیرخانه جشنواره سعی خواهد کرد با همکاری پژوهشگران حوزه‌های مختلف مطالعات خلیج‌فارس نظیر تاریخ و فرهنگ، انرژی، محیط‌زیست، علوم سیاسی و اجتماعی، گردشگری و ... به شیوه مستند به مقابله با تحریف نام تاریخی خلیج‌فارس بپردازد و مزیت‌های بی‌شمار اقتصادی، فرهنگی، تجاری، گردشگری و راهبردی خلیج‌فارس را معرفی کند.

او افزود: رویدادهای این جشنواره توسط مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری برخی از واحدهای جهاددانشگاهی از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز و اختتامیه آن همزمان با روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان از سال ۱۳۸۴ تعداد ۱۴ دوره همایش ملی خلیج‌فارس را در پیوند با پاسداشت نام خلیج‌فارس و بیان مزیت‌های تاریخی، راهبردی، سیاسی، گردشگری و اقتصادی خلیج‌فارس در استان‌های حاشیه خلیج‌فارس و همچنین تهران برگزار کرده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید