به گزارش بازار مشترک از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، علاوه بر این، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران حمایت از پیمانکاران حفاری و تهیه فهرست بهای پیمانکاران را در دستور دارد.

از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه اکتشاف می‌توان به توسعه و ارتقای بانک اطلاعاتی مکان محور GIS بر اساس استانداردهای جهانی، اکتشاف ذخایر پنهان و عمیق با استفاده از روش‌های نوین و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز اشاره کرد.

اکتشاف و فرآوری عناصر کمیاب و نادر خاکی با فناوری‌های ویژه، کمک به تجهیز و به‌روزرسانی ناوگان حفاری با کمک صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، برنامه‌ریزی برای حمایت و ارتقای سطح علمی- فنی مشاوران حوزه اکتشاف و اجرای عملیات اکتشاف تکمیلی در همه معادن موجود به‌منظور بالا بردن تناژ ذخایر از دیگر برنامه‌های ایمیدرو است.

جلب مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اکتشافی، رویکردی است که این سازمان در برنامه‌های حوزه اکتشاف گنجانده است.

پیشتر «وجیه‌الله جعفری» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تامین مالی برای واردات تجهیزات اکتشاف و حفاری توسط شرکت‌های بزرگ مورد توجه است و این موضوع به تحقق دستیابی به هدف ۲ میلیون متر حفاری سرعت خواهد بخشید.

به گزارش ایرنا، ایران دارای ۶۸ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان)، ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است.

ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است. کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌­ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌­آید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید