به گزارش بازار مشترک از خبرگزاری ایلنا، با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) و رسم هرساله استان‌های مختلف برای برگزاری مراسم‌های مختلف در این روز، امسال برای چندمین سال پیاپی به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان سفر گردشگران خارجی به ایران، استان‌هایی مانند یزد که به عنوان یکی از مراکز برگزاری مراسم خاص در حوزه گردشگری مذهبی شناخته شده است، از حضور گردشگران محروم مانده.

مصطفی فاطمی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد) با اشاره به آنکه در سال‌های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا شاهد حضور گردشگران خارجی در محرم و صفر در استان یزد بودیم، گفت: امسال از یکسو به دلیل شیوع ویروس کرونا و از دیگر سو به دلیل عدم صدور ویزا برای گردشگران خارجی شاهد حضور گردشگران در یزد نیستیم. امسال هم نتوانستیم با وجود تقاضاهایی که برای سفر داشتیم، پذیرای گردشگران باشیم و برنامه خاصی برای اربعین نداریم.

هرچند او از عدم صدور ویزا برای گردشگران خارجی صحبت کرد اما ادامه داد: این روزها شاهد شکل گیری مافیایی در حوزه گردشگری سلامت هستیم که با دریافت هزینه بیشتر برای سایر گردشگران نیز ویزا صادر می‌کنند. البته در حوزه گردشگری یزد خیلی موشکافانه به این قضیه نپرداختیم و ترجیح‌مان آن است که از راهکار قانونی خود به این موضوع بپردازیم.

 گردشگری سلامت یا سفر درمانی

به گفته فاطمی، استان یزد با وجود آنکه یکی از قطب‌های گردشگری سلامت بخصوص در حوزه ناباروری به حساب می‌آید اما طی ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا میزبان گردشگران سلامت و افرادی که تحت این عنوان سفر کنند، نبود. بخصوص آنکه خارجی‌ها نیز تحت این عنوان به یزد سفر نکردند و بیشتر سفرها در قالب سفرهای درمانی داخلی انجام گرفته نه گردشگری سلامت.

 حضور کارشناسان موزه آرمیتاژ

مدیرکل میراث و گردشگری استان یزد همچنین از درخواست همکاری موزه آرمیتاژ در خصوص فعالیت‌های باستان‌شناسی و تفاهم نامه‌ای که منعقد شده خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعتقد شده بین موزه آرمیتاژ و پژوهشگاه میراث و گردشگری، تا قبل از ژانویه کارشناسان و باستان‌شناسان موزه آرمیتاژ برای انجام فعالیت و مطالعات باستان‌شناسی به ایران می‌آیند و کاوش و مطالعه در بخشی از شهر تاریخی یزد در فهرج و اسفنجرد نیز در این تفاهم نامه قید شده.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید