به گزارش بازار مشترک ،مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سوخت رسانی به نیروگاه‌های کشور برای آغاز فصل سرد سال گفت: خوشبختانه همکاری خوبی میان وزارت نیرو و نفت در خصوص تخصیص سوخت به نیروگاه‌های کشور انجام شده است و جای هیچ نگرانی نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر مخازن سوخت نیروگاه‌های کشور به نسبت سال گذشته ۲۵ درصد خالی است و هماهنگی‌های لازم برای تکمیل مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اضافه کرد: در صورتی که محدودیت سوخت نداشته باشیم، مشکلی در تامین برق را شاهد نخواهیم بود. سال گذشته به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی محدودیت‌هایی در تامین برق به وجود آمد که امیدواریم امسال با تامین سوخت گاز کافی برق بخش‌های مختلف کشور تامین شود.

رجبی مشهدی در خصوص اینکه وزارت نفت اعلام کرده ممکن است که نتواند سوخت نیروگاه‌ها را تامین کند و برنامه خاموشی‌ها همچنان ادامه داشته باشد، گفت: حدود ۹۰ درصد تولید برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود که با توجه به آنکه این نیروگاه‌ها از سوخت گاز و یا مایع استفاده می‌کنند هر گونه محدودیت در تامین سوخت رسانی به نیروگاه‌ها منجر به کاهش تولید نیروگاه‌های حرارتی و طبعا محدودیت در تامین برق خواهد شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید