به گزارش بازار مشترک ، حسین انتظامی دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در یادداشتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مالک اطلاعات مردم‌اند؛ مثل اَنفال.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: اگر مدیران، داده‌های خام را منتشر کنند، فعالان و ذینفعان، تصمیم درست می‌گیرند. این بهترین روش سیاستگذاری است. وقتی اطلاعات می‌دهی لازم نیست دستور بدهی!

دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در توییت دیگری نوشت: مدیرانی را دیده‌ام که شفافیت را، ولو شکل نصفه نیمه آن را شروع کرده‌اند؛ بعد که دیده‌اند چند برابر مدیران سنتیِ پنهان‌کار، نقد و بلکه تختطئه می‌شوند قیدش را زده‌اند.

انتظامی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم شفافیتْ پا بگیرد جهت تیربارها را درست بگیریم!

کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات براساس وظیفه ای که قانون بر عهده آن گذاشته تنها نهادی است که به صورت قانونی و تخصصی برای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین نامه های اجرایی مرتبط در کشور فعالیت می کند.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی پس از کم توجهی و توقف چند ساله، در سال۹۳ توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. این قانون، تنها قانون ناظر بر شفافیت امور عمومی در کشور است و برای همه شهروندان حق دسترسی بدون تبعیض به اطلاعات با ماهیت عمومی را، شناسایی کرده است که این موضوع یکی از مهمترین مصادیق تحقق حقوق شهروندی در نظام حقوقی ایران تبدیل شده است.

اکنون پس از طی دوره ای ۴ ساله بیش از ۱۶۰۰ دستگاه و موسسه مشمول قانون به این سامانه پیوسته اند و از مجرای آن به درخواست های اطلاعات شهروندان پاسخ می دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید