بازار مشترک: اپلیکیشن اینستاگرام  برای شخصی سازی قسمت هعای اکسپلور و هوم خود روش های مختلفی را برای کاربران خود در نطر گرفته است. در ابتدا نگاهی خواهیم داشت به نحوه عملکرد شبکه های اجتماعی که برای فیسبوک است تا بهتر با نحوه گزینش پست ها طبق سلایق کاربران اشنا شویم.

 

اینستاگرام و انتخاب پست های قسمت اکسپلور برای افراد 
قسمت اکسپلور اینستاگرام محلی است تا در آن پست های جدیدی که منتشر شده است نمایش داده میشود.  رباط های اینستاگرام پست های این قسمت را براساس افرادی که شما دنبال کردید و مواردی که با آن‌ها تعامل دارید، انتخاب میکنند. وقتی شما یک پست را در اکسپلور خود انتخاب کنید تا ببینید، علت نمایش آن برای شما در قسمت پایینی آن پست نوشته شده است.  دلایلی که این پست ها توسط اینستاگرام برای نمایش در قسمت اکسپلور شما گفته شده، شامل این موارد است:

  • پست‌هایی که قبلا ذخیره کردید
  • پست‌هایی که در گذشته لایک کردید
  • حساب‌های کاربری که دنبال می‌کنید
  • پست‌های مشابه با محتواهایی که با آن‌ها تعامل داشتید
  • براساس ویدیوهایی که در گذشته مشاهده کردید
  • پست‌هایی که خود اینستاگرام به شما توصیه می کند

اما اگر این پست‌هایی که در قسما اکسپلور میبینید، را دوست ندارید و مورد علاقه تان نیست، راه‌هایی برای نمایش پست هایی با علایق شما وجود دارد.

 

چگونه صفحه اکسپلور اینستاگرام را عوض کنیم؟
تغییر عادت‌هایتان در اینستاگرام، بهترین روش برای تغییر محتوای نمایش داده شده اکسپلور است. یعنی اگر مثلا تعداد زیادی از افرادی که دنبال میکنید در زمینه تست غذا فعالیت میکنند، بیشتر پست‌هایی نمایش داده شده در اکسپلور هم شامل موارد اینچنین است. 

خبر بد اینجاست که اینستاگرام قابلیت بازگردانی تنظیمات اکسپلور به حالت اولیه را ندارد، اما در بلند مدت قادر خواهید بود تا اثر تغییر عادت‌های خود را مشاهده کنید. البته برای بهبود شرایط می‌توانید کارهای دیگری هم انجام دهید که در ادامه به چندین مورد مهم و کاربردی اشاره خواهیم کرد.

۱. تاریخچه جستجو اینستاگرام را پاک کنید
پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام می‌تواند جهت بهبود موارد نمایش داده شده در اکسپلور اینستاگرام بکار گرفته شود. باید وارد حساب کاربری اینستاگرام خود بشوید و تصویر پروفایل خود در گوشه سمت چپ / راست(بسته به زبان اینستاگرام) را لمس کنید. در ادامه آیکن سه خط در گوشه سمت راست/چپ بالا را انتخاب نمایید و به قسمت Settings بروید. در ادامه به بخش Security مراجعه کنید و در پایین قسمت Settings می‌توانید گزینه Search History را بیابید. اکنون می‌توانید اقدام به پاک کردن تاریخچه جستجوی خود با زدن کلید Clear All کنید.

 

۲. تنظیمات دستی تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
میتوانید با انتخاب تک پست‌ها و حذف آن‌ها از صفحه اکسپلور ، این قسمت را به صورت دستی تنظیم کنید. با این روش می‌توانید پست‌های نامربوط را برای الگوریتم مورد استفاده توسط اینستاگرام مشخص کنید تا اینستاگرام بتوانند برای تشخیص و نمایش محتواهای مورد پسند شما عملکرد بهتری داشته باشد. 

به همین منظور وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام خود شده و پس از انتخاب پست مورد نظر، آیکن سه نقطه در گوشه آن را لمس کنید و سپس گزینه Not Interested را انتخاب نمایید. پست انتخاب شده به صورت خودکار از صفحه حذف می‌شود و اینستاگرام در آینده از نمایش محتواهای مشابه آن پست برای شما خودداری می کند.

بر آنچه مشاهده می‌کنید، نظارت بیشتری داشته باشید
همان طور که در قبلا گفتیم، اینستاگرام بر اساس تعامل کاربر پست های قسمت اکسپلور را برای او گزینش میکند. پس برای فهماندن سلیقه خود به اینستاگرام، محتواهای محبوبتان را دنبال کرده و حساب های کاربری اضافی را دنبال نکنید. همچنین می‌توانید از نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد جهت بهبود تجربه کاربری خود استفاده کنید.

 

منبع: makeuseof

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید