بازار مشترک: سال گذشته بود که با گسترش فعالیت ارزهای دیجیتال، نام یکی از آنها به فهرست ارزهای دیجیتال نا معتبر وارد شد و به دنبال انتشار اسناد و مدارک معتبر، هرمی بودن آن نیز محرز شد. اساس فعالیت aitrades این بود که با وعده سود ۸ تا ۱۰ درصد ماهیانه در قالب سرمایه گذاری در زمینه هوش مصنوعی و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به واسطه ربات و راه اندازی یک وبسایت به آدرس aitrades.com سرمایه های واریز شده به این سایت را به یغما برده بود.

همچنین این تیم کلاهبرداری با ایجاد یک ارز تقلبی به نام Atc کوین و از طریق سایت دیگر که صرافی خود این سیستم کلاهبرداری به آدرس exchange.aitrades.com بود در ازای دریافت پول، این «کوین‌ تقلبی» را در اختیار مشتری قرار داده و برای جلب اعتماد سرمایه گذاران طی مدت زمان فعالیت، خود را وابسته به سپاه پاسدان انقلاب اسلامی معرفی کرده و از راه های مشکوک به این شکل مبالغ هنگفتی ارز را از کشور خارج کرده ا‌ند .
گفتنی است این شرکت کارگزاری دیجیتال مارکتینگ، برای ورود، حداقل ۱۰۰۰ دلار از شخص دریافت کرده و با وعده سود ۸ تا ۱۰ درصد در ماه با سرمایه گذاران قرارداد می بندد اما سود دهی به همین جا ختم نمی شود و این شرکت در روش های کلاهبرداری خود سنگ تمام گذاشته و روش های کلاهبرداری هرمی را هم به مجموع جرایم خود افزوده است و در ازای هر ورودی جدید علاوه بر مبلغ درصد سود گذشته، ۱۰% نیز به معرف پرداخت شده و در صورت تکمیل یک سیکل، ۱۰% مجددا سود برای سرمایه گذار در نظر گرفته می شود که صد البته همه این پرداخت ها از طریق همان کوین تقلبی و بدون جابجایی یک ریال واقعی پول رایج کشور، به ظاهر پرداخت میشود. لازم به ذکر است که تمامی مبالغ دریافتی از سرمایه گذار به صورت دلاری انجام شده و به کشورهای ترکیه، قطر، دبی و مالزی فرستاده میشود.
حالا پس از مدت یک سال که هشدارهای لازم درباره فعالیت این شرکت هرمی داده شده بود، جمعی از مالباختگان این شرکت، تجمع کرده و خواهان پس گرفتن سرمایه از دست رفته خود شده اند.

 سند کلاهبرداری شرکت aitrades 

 


بیشتر بخوانید: 

آیا ربات ها جای انسان را در بازارهای مالی مثل خرید و فروش بورس و رمزارزها خواهند گرفت؟
 


 

یکی از مالبخاتگان در گفتگو با خبرنگار سایت بازار مشترک نحوه آشنایی با این گروه را توضیح می دهد و می گوید: به واسطه یکی از آشنایان خود به یک کانال تلگرامی دعوت شدم و با توجه به اینکه تعداد افراد زیادی در این کانال عضو بودند اعتماد کردم و به سرمایه گذاری در این شرکت ترغیب شدم.
وی می افزاید: روز اولی که ما را در این شرکت مشاوره کردند قرار بر این بود که ربات هایی را به عنوان سهام خریداری کنیم و این ربات ها ماهیانه 8 تا 10 درصد برای ما سودآوری داشته باشد. به این صورت که ما توانایی سرمایه گذاری نداشتیم و می گفتند این ربات ها هوشمند هستند، خودشان خرید و فروش را انجام می دهند و از سهامی که خرید و فروش می کند به شما سود ماهیانه می دهد.

نامه وزارت ارشاد برای رسانه ها


مالباخته دیگری می گوید: خود نیز یکی از دوستانم را به این کانال دعوت کردم و حالا با شکایت دوستم درگیر مسائل حقوقی و قانونی هم شده ام.
وی با اشاره به شناخت خود از صاحبان اصلی مجموعه عنوان می کند: این اعضا اسامی مستعار دارند و اسامی حقیقی خود را فاش نکردند. اما همان افرادی که با اسم مستعار می شناختیم عبارت بودند از اهورا، شهباز، مهراد و یک مادر و پسر تهرانی که از لیدرهای اصلی مجموعه بودند.
مالباخته ای دیگر گفت: از قوه قضاییه تقاضا دارم مقابل فعالیت این شرکت هرمی بایستد چون تمام سرمایه ام در این شرکت از بین رفته است به همین دلیل تقاضا دارم جلوی فعالیت این شرکت ها را بگیرند تا فرد دیگری مثل من سرمایه اش را از دست ندهد.
گفتنی است در استان فارس 600 نفر مالباخته این شرکت هرمی هستند که در روزهای اخیر با تجمع سعی در احیای حقوق از دست رفته خود بوده اند. بر این اساس ورود قاطعانه قوه قضاییه به این پرونده می تواند از گسترش کلاهبرداری در کشور تحت عناوین مختلف جلوگیری کند.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید