به گزارش بازار مشترک، مسابقه فینال جام ملت های اروپا (یورو 2020) بین دو تیم ایتالیا و انگلیس به میزبانی استادیوم ومبلی لندن برگزار شد. در این مسابقه که مانند دیگر مسابقات این تورنمنت به دلیل واکسیناسیون گسترده کرونا در اروپا با حضور انبوه تماشاگران برگزار شد، دو تیم بعد از 120 دقیقه فوتبال زیبا و مهیج به تساوی 1-1 دست یافتند و این ضربات پنالتی بود تا انگلستان باز هم نتواند برای سال های متمادی بسیار جام معتبری را از آن خود کند و  این گلادیاتورهای ایتالیایی باشند تا برای دومین مرتبه به مقام قهرمانی در این مسابقات دست یابند.

شرح بازی:

به گزارش رسانه طرفداری، در نیمه اول فینال، انگلیس حملات خطرناک تری داشت و مدام از سمت چپ خط دفاعی ایتالیا خطرساز شد که در چند صحنه مدافعان ایتالیا با خوش شانسی توپ را دور کردند. از آن سو جدی ترین موقعیت ایتالیا روی حرکت انفرادی کیه زا رقم خورد و شوت او با فاصله ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

مصدومیت جورجینیو نیز از دیگر نکات مهم نیمه اول بود. در نیمه دوم، ایتالیا بر بازی کاملا مسلط شد و چند حمله جدی ترتیب داد که نتیجه آن گل تساوی آتزوری بود. با این حال با مصدومیت کیه زا، زهر ایتالیا در خط حمله کم تر شد. در نود دقیقه بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. در وقت های اضافه هم دو تیم چند فرصت داشتند اما نتوانستند به گل برسند تا ضربات پنالتی سرنوشت قهرمان یورو را تعیین کند.

 

 

دیدار ایتالیا و انگلیس در فینال یورو 2020 پس از تساوی 1-1 با برتری ایتالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید تا آتزوری برای دومین بار فاتح جام ملت های اروپا شود. به مرور نکات آماری این دیدار می پردازیم:

  1. ایتالیا برای دومین بار فاتح یورو 2020 شد و اکنون پس از آلمان و اسپانیا، پرافتخارترین تیم این رقابت ها محسوب می شود. (در این رابطه بخوانید)
  2. ایتالیا به ششمین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی/یورو رسید (3 و 3) و آتزوری از این نظر پس از آلمان، پرافتخارترین تیم اروپا است. (آلمان 7 قهرمانی / 4 جام جهانی و 3 یورو)
  3. آتزوری پس از 53 سال، دوباره فاتح یورو شد. قهرمانی قبلی ایتالیا در این رقابت ها به سال 1968 مربوط می شد. این بیشترین زمان انتظار یک تیم برای قهرمانی دوباره در جام ملت های اروپا است.
  4. میلان و ایتالیا با دوناروما تاکنون 5 بار به ضربات پنالتی رفته اند. در هر 5 مورد، تیم های دوناروما با برد از زمین خارج شدند. (2 بار ایتالیا و 3 بار میلان)
  5. یورو 2020، دومین فینال تاریخ یورو بود که قهرمانش در ضربات پنالتی مشخص شد. (پس از یورو 1976)
  6. گل لوک شاو در دقیقه 1:57، سریع ترین گل تاریخ فینال های یورو بود.
  7. لئوناردو بونوچی با 34 سال و 71 روز، مسن ترین گلزن تاریخ فینال های یورو لقب گرفت.
  8. ایتالیا در 34 بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. (27 برد و 7 تساوی)؛ بهترین رکورد شکست ناپذیری تاریخ با 35 بازی در دست برزیل (1993 تا 1995) و اسپانیا (2007 تا 2009) است.
  9. ایتالیا در یورو 2020 موفق به ثبت 13 گل شد. این تعداد گل، رکورد بیشترین گل تاریخ آتزوری در جریان یک دوره از یورو یا جام جهانی است. ایتالیا با 12 گل به قهرمانی جام جهانی 2006، جام جهانی 1982 و جام جهانی 1934 رسیده بود.
  10. هری کین مقابل ایتالیا موفق به زدن شوت یا خلق موقعیت نشد؛ چنین عملکردی برای کین طی 61 بازی او برای سه شیرها بی سابقه است. (در بازی هایی که از ابتدا در زمین بوده)
  11. بازی های انگلیس در یورو/جام جهانی تاکنون 10 بار به ضربات پنالتی رسیده و آنها در 8 مورد مغلوب شده اند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید