به گزارش بازار مشترک از میراث آریا، علی‌اصغر مونسان گفت: جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر همه‌ساله به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات برگزار میشد که امسال دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با هدف حمایت هرچه بیشتر از ذی‌نفعان و فعالان این دو حوزه، به‌عنوان بخش ویژه در چهاردهمین دوره این جشنواره انتخاب شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: در بخش گردشگری بر اساس مصادیق شانزده‌گانه تعیین شده و در بخش صنایع‌دستی بر اساس رشته‌های مختلف، کارآفرینان برتر انتخاب و در مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمن حسن روحانی رئیس جمهوری تجلیل می‌شوند.

او با قدردانی از همکاری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه کرد: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و با توجه به اهمیت حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با موافقت وزارت تعاون این دو حوزه، به‌عنوان بخش ویژه چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر اضافه شدند و کارآفرینان برتر این دو حوزه بر اساس معیارهای تدوین شده، تجلیل خواهند شد.

 مونسان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارآفرینان می‌توانند از اول تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به وب‌سایت  یا سامانه کارآفرینان برتر  فرآیند ثبت نام در این جشنواره را تکمیل کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: تجلیل از کارآفرینان برتر حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر می‌تواند به رونق هرچه بیشتر این دو حوزه و افزایش انگیزه در کارآفرینان این دو حوزه بیش از پیش کمک کند.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۳ جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی شده‌اند.
با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده و ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروری می‌سازد. در همین ارتباط، یکی از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف آن، انجام فعالیتهای بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است.
در همین چارچوب هرساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می کند.
برگزاری جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر می‌تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم نماید، این جشنواره، میعادگاهی برای گردهم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و مشعل و چراغ راهی برای نسل جوان ونوپا باشند.
در جشنواره کارآفرینان برتر، رویکرد انتخاب کارآفرینان، بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌هایی است که طی سه سال گذشته «نوآوری منجر به رشد بالایی» داشتند.
در ادبیات جهانی کارآفرینی، بنگاه‌های پُررشد، بنگاه‌هایی هستند که از مسیر نوآوری و خلاف قاعده ی مرسوم، به رشد بالا و پایدار در فروش ، میزان اشتغال و ارزش‌افزوده رسیدند. این بنگاه‌ها علی‌رغم آنکه حجم کوچکی از بنگاه‌های کشورها را تشکیل می‌دهند، ولی بیشترین سهم را در ایجاد ارزش‌افزوده برای کشورها داشتند. در واقع آنها محرک ارتقاء بهره‌وری، نوآوری و نفوذ در بازارهای بین‌المللی هستند.
در طی برگزاری این جشنواره‌ها که بر اساس شاخص‌های طراحی‌شده جهت شناسایی کارآفرینان صورت پذیرفته و بالغ بر ۳۰۰۰ نفر کارآفرینان برتر در استان‌ها و ۱۴۰ کارآفرین برتر ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده‌اند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید