به گزارش بازار مشترک ،محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این نکته که بیش‌ترین مصرف آب به ثبت رسیده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف شده است.

او ادامه داد: ما سرانه مصرف و تولید داریم سرانه مصرف در شهر تهران حدود ۳۰۰ لیتر است، ولی سرانه مصرف ۲۴۰ لیتر است و از سرانه مصرف تا تولید ما به التفاوت آب حساب نشده محاسبه می‌شود.

او ادامه داد: در تهران روزانه هر شهروند به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب مصرف می‌کند که ۲۰ تا ۲۵ درصد بیش‌تر از حد معمول است که استفاده می‌شود.

بختیاری افزود: در بازه زمانی ابتدای شیوع ویروس کرونا مصرف رشد نجومی داشت و در همین تهران شاهد افزایش ۴۵ درصدی مصرف آب بودیم، اما در حال حاضر مصرف به حالت معمولی رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: متاسفانه با توجه به کم بارش بودن در زمستان سال گذشته شرایط ویژه‌ای در کشور داریم به طوری که ۴۰ درصد کاهش بارندگی در کشور داریم ما از آبان سال گذشته جلسات مشترکی با شرکت آب منطقه‌ای کشور در خصوص مدیریت خروجی سد‌ها داشته‌ایم.

او بیان کرد: ما قطعا امسال در تهران با توجه به کاهش بارندگی مشکل داریم و اگر مردم رعایت نکنند قطعا در کلانشهر تهران جیره بندی یا قطعی آب خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران اضافه کرد: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ مترمکعب می‌رسید، اما امسال در هیچ روزی مصرف‌ ما کمتر از ۳ میلیون مترمکعب نبوده است.

بختیاری در پایان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد مردم تهران زیر خط نرمال، ۲۰ درصد بین خط نرمال و کمی بیش از نرمال، ۲۰ درصد بیش از الگوی مصرف و ۵ درصد هم بیش از اندازه آب مصرف می‌کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید