به گزارش بازار مشترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کشاورز سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اظهار کرد: از شما و اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه‌ای کردن سوال کنید؛ ۲.۶ میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

او افزود: ظرفیت اسمی تولید شمش خام ۴۰ میلیون تن بوده که ۲۹ میلیون تن تولید واقعی ما بوده است. میزان مصرف ما ۲۲.۲ میلیون تن و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است؛ پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است. میزان صادرات شمش خام ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به کف واحد‌های تولیدی مربوط است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد. صادرات هم حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز گفت: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی صنعتی را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحد‌های تولید فولادی تعریف شده است. واردکنندگان و نوردکنندگان ترد که در اصطلاح زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند؛ نمی‌توانند مدیریت شوند چرا که آماری از فعالیت آن‌ها در دسترس نیست.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید