به گزارش بازار مشترک ،عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون بالای یک میلیون تن گندم از کشاورزان ۸ استان کشور خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مشکلی در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود ندارد، افزود: پرداخت مطالبات گندمکاران رضایت بخش است به طوریکه پس از طی پروسه اداری و ثبت در سامانه پرداخت می شود.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۸ میلیون تن باشد که با توجه به نیاز سالیانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز صنف و صنعت و خبازی، مابقی از طریق واردات تامین خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره تاثیر کم بارشی بر تولید گندم بیان کرد: کاهش بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل بر میزان تولید گندم مزارع دیم اثر گذار است که بارش های اخیر در استان های واقع در شمال غرب و غرب تا حدودی کسری بارش مزارع دیم را جبران کرده است.

وی در واکنش به افزایش قیمت نان گفت: با توجه به آنکه گندم نان تولیدی مربوط به سال گذشته است، از این رو هر گونه افزایش قیمت نان تخلف است که دستگاه های مسئول با متخلفان باید برخورد جدی کنند‌.

هاشمی در پایان تصریح کرد: علی رغم آنکه دولت گندم را با نرخ بالاتر از کشاورزان خریداری می کند، اما با قیمت یارانه ای در اختیار دولت قرار می دهد که با وجود عدم تغییر نرخ نان، در صورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت باید برخورد جدی صورت گیرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید